Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Det virker som to erfarne folk i store solide båter. Hva med alle småsjarkene som går ut i samme vær for å dra noe kok-fisk, hvem kritiserer dem? Dette er forhold for disse båtene. Noe jeg syns er en uting er alle hurra-rop man får på forum når man spør ‘jeg vil seile til Island, noen tips og triks?’…, eller ‘jeg vil si opp leiligheten og kjøpe bo-båt og seile jorda rundt. 15-30.000 kr, 45.000 maks’. Dette er to ferske eksempler fra seilere på facebook. Det er folk som vil kunne komme i havsnød og sette eget og andres liv på spill.i fjor ble det solgt en seilbåt inne i Oslo til en som skulle seile til Azorene. Han ble slept tilbake to ganger før Drøbak, båten ble forlatt i Holmestrand/  Tønsberg området. Man bør heller si klart fra til slike på forumene rundt omkring. Når det kommer innlegg fra brukere som registrerte seg samme dag, og spør hvor langtid bruker jeg fra X til Y, sier ikke noe om båttype eller annen info, da er dette folk som bør få beskjed om at dette lærer du på båtførerprøven…

Code0

Code0

Det virker som to erfarne folk i store solide båter. Hva med alle småsjarkene som går ut i samme vær for å dra noe kok-fisk, hvem kritiserer dem? Dette er forhold for disse båtene. Noe jeg syns er en uting er alle hurra-rop man får på forum når man spør ‘jeg vil seile til Island, noen tips og triks?’…, eller ‘jeg vil si opp leiligheten og kjøpe bo-båt og seile jorda rundt. 15-30.000 kr, 45.000 maks’. Dette er to ferske eksempler fra seilere på facebook. Det er folk som vil kunne komme i havsnød og sette eget og andres liv på spill.i fjor ble det solgt en seilbåt inne i Oslo av en som skulle seile til Azorene. Han ble slept tilbake to ganger før Drøbak, båten ble forlatt i Holmestrand/  Tønsberg området. Man bør heller si klart fra til slike på forumene rundt omkring. Når det kommer innlegg fra brukere som registrerte seg samme dag, og spør hvor langtid bruker jeg fra X til Y, sier ikke noe om båttype eller annen info, da er dette folk som bør få beskjed om at dette lærer du på båtførerprøven…

• Create New...