Olaskjær Startet 3.April.2022 Del på Facebook Startet 3.April.2022 Til dere som lurer på om dette lar seg gjøre.. JA det gjør det. Gutta på Herføl marina avdeling Stokken, tok på seg jobben med å støpe inn tunell, og resten gjorde jeg selv. Det er en SE40 fra Sleipner som er montert. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Har de virkelig kant ut bak også ? Det og ha det i nesa er bare bra, det sørger for at det er mindre vann som slår inn der i faet. Hvis ikke jeg ser feil, så ville jeg klaga på den jobben de har gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Slik er trustertunnell utformet på min båt: Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Det er sånn alle som er seriøse støper det. Sprutkant forann og "innhol" bak, beste hydrodynamiske utforminga man får på en baugpropell Sitér dette innlegget Link to post
Kavala Svart 15.Februar.2023 Del på Facebook Svart 15.Februar.2023 For meg ser det ut som det er korrekt gjort og utfört etter Sleipners installasjonsinstruks. Jeg har også montert baug propell i vår Ibiza 23 Weekender og det er gjort på samme måte, en "utfylling" i front for å forhindre/begrense vann inn i tunellen under fart. Det ble en totalt annen båt med baugpropell, 100% kontroll over alle manövrer. Dyrt,ja men verdt pengene. Hadde värt interesant å vite hva du betalte for hele installasjonen"Olaskjær". Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 15.Februar.2023 Del på Facebook Svart 15.Februar.2023 (redigert) Kavala skrev for 2 timer siden: For meg ser det ut som det er korrekt gjort og utfört etter Sleipners installasjonsinstruks. Jeg har også montert baug propell i vår Ibiza 23 Weekender og det er gjort på samme måte, en "utfylling" i front for å forhindre/begrense vann inn i tunellen under fart. Det ble en totalt annen båt med baugpropell, 100% kontroll over alle manövrer. Dyrt,ja men verdt pengene. Hadde värt interesant å vite hva du betalte for hele installasjonen"Olaskjær". Sprutkant i nesa og flat bak, men jeg lager den alltid innhol bak for enda bedre hydrodynamikk og mindre vann som kommer inn i røret under fart, så motoren og girhus får så lite belastning som muligt @Knude har nok en formening om dette, han er jo ett levende leksikon når det kommer til støping Her er den siste jeg var med å montere, lærlingen som gjorde jobben og jeg bare forklarte https://vm.tiktok.com/ZMYhkusES/ Redigert 15.Februar.2023 av Grønngylt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.Februar.2023 Del på Facebook Svart 15.Februar.2023 Det har nok vært i trangeste laget for og støpe innenfra på denne jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 15.Februar.2023 Del på Facebook Svart 15.Februar.2023 Allan E skrev 3 minutter siden: Det har nok vært i trangeste laget for og støpe innenfra på denne jobben. Skulle tru det, men hvis man ser på bildene så ser man at det er støpt innenifra og det er god plass. Så her er det noen som har støpt som har spart ett par timer evt ikke vært helt sikkre på at støpen i bakkant holder hvis de lager den innhol eller glatt En ting som er sikkert, jeg hadde ikke fått skryt av sjefen på verkstedet eller i butikken, hvis jeg hadde levert fra meg en sånn jobb og sagt det var sånn det blei Sitér dette innlegget Link to post
Kavala Svart 18.Februar.2023 Del på Facebook Svart 18.Februar.2023 Om en ser på bildet som Escaro har lagt inn er dette klart det beste. MEN det er ikke mulig å få til den "innsvingen" på en Ibiza 23 eller 24 bak propellröret uten å rive i filler hele båtkabinen. Den jeg har fått montert fungerer utmerket med utbygging i front og slett skrog i bakkant. Kavala Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.