Jump to content

Ibiza 24 2005 modell er blitt oppgradert med baug propell.

Olaskjær

Recommended Posts

• 10 måneder senere...

For meg ser det ut som det er korrekt gjort og utfört etter Sleipners installasjonsinstruks. Jeg har også montert baug propell i vår Ibiza 23 Weekender og det er gjort på samme måte, en "utfylling" i front for å forhindre/begrense vann inn i tunellen under fart.  Det ble en totalt annen båt med baugpropell, 100%  kontroll over alle manövrer.

Dyrt,ja men verdt pengene. Hadde värt interesant å vite hva du betalte for hele installasjonen"Olaskjær". 

Kavala skrev for 2 timer siden:

For meg ser det ut som det er korrekt gjort og utfört etter Sleipners installasjonsinstruks. Jeg har også montert baug propell i vår Ibiza 23 Weekender og det er gjort på samme måte, en "utfylling" i front for å forhindre/begrense vann inn i tunellen under fart.  Det ble en totalt annen båt med baugpropell, 100%  kontroll over alle manövrer.

Dyrt,ja men verdt pengene. Hadde värt interesant å vite hva du betalte for hele installasjonen"Olaskjær". 

Sprutkant i nesa og flat bak, men jeg lager den alltid innhol bak for enda bedre hydrodynamikk og mindre vann som kommer inn i røret under fart, så motoren og girhus får så lite belastning som muligt 

@Knude har nok en formening om dette, han er jo ett levende leksikon når det kommer til støping 

Her er den siste jeg var med å montere, lærlingen som gjorde jobben og jeg bare forklarte 

https://vm.tiktok.com/ZMYhkusES/

Redigert av Grønngylt (see edit history)
Allan E skrev 3 minutter siden:

Det har nok vært i trangeste laget for og støpe innenfra på denne jobben. 

Skulle tru det, men hvis man ser på bildene så ser man at det er støpt innenifra og det er god plass. Så her er det noen som har støpt som har spart ett par timer evt ikke vært helt sikkre på at støpen i bakkant holder hvis de lager den innhol eller glatt 

En ting som er sikkert, jeg hadde ikke fått skryt av sjefen på verkstedet eller i butikken, hvis jeg hadde levert fra meg en sånn jobb og sagt det var sånn det blei 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...