Jump to content

Edit History

Bonus

Bonus

Gabi skrev 15 minutter siden:

@Bonusnår jeg kjører på 1500rpm har jeg ca 8 knop, som er bittelitt over skrogfart. Da har BB motor 10kPa ladetrykk, uten at det vel er noe særlig motstand å snakke om. Og SB motor har 0 kPa. På 1800rpm 20kPa på BB og fortsatt 0 på SB. Propellene var til sjekk og skiftet hub på 2 av de for 2 år siden og de fungerte flott i hele fjor.


Enig, om begge motorer har likt turtall opp til 1.800 omdreininger så har du ikke propellslipp. Da får du skjevturtall. Og, når den ene motoren har 20kPa og den andre 0 i ladetrykk ved dette turtallet, så er jeg nok mer på turbosporet jeg også.

Bonus

Bonus

Gabi skrev 12 minutter siden:

@Bonusnår jeg kjører på 1500rpm har jeg ca 8 knop, som er bittelitt over skrogfart. Da har BB motor 10kPa ladetrykk, uten at det vel er noe særlig motstand å snakke om. Og SB motor har 0 kPa. På 1800rpm 20kPa på BB og fortsatt 0 på SB. Propellene var til sjekk og skiftet hub på 2 av de for 2 år siden og de fungerte flott i hele fjor.


Enig, om begge motorer har likt turtall opp til 1.800 omdreininger så har du ikke propellslipp. Da får du skjevturtall. Og, når den ene motoren har 20kPa og den andre 0 i ladetrykk, så er jeg nok mer på turbosporet jeg også.



×
×
  • Create New...