Olepo
Jeg hadde tilsvarende problem med å få flensen mellom turbo og eksosbend tett på min D4 etter et uhell i fjor sommer. (Klammeret rundt flensen bristet under drift med bra turtall og fylte motorrommet med eksos på kort tid....)
Det var noe rust på flatene både på turbo og bend. Forsøkte å file begge deler plane og slipe med smergel på kloss - men klarte ikke å få det helt tett. Forutsetter 100% plane og jevne flater for at dette skal bli bra. Etter 2-3 forsøk valgte jeg å legge på et tynt lag med eksospasta beregnet for manifold ved montering. Er i utgangspunktet ikke stor tilhenger av "lurium på boks", men det løste problemet i dette tilfellet og har holdt bra så langt. Alternativet er å demontere og få planslipt flaten mot en glassplate, eller maskinert.
Ellers synes jeg ikke turboen din så spesielt bra ut, så jeg ville nok sjekket muligheter for overhaling eller bytteturbo.
Lykke til, og hold oss oppdatert.