JRK Startet 4.April.2022 Link til dette innlegget Startet 4.April.2022 Sikkert et dumt spørsmål, men forutsatt samme kildimensjon, vil ikke bare propellen gli litt lengre inn på akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Du får kjøpt hylse som du putter inn på propell for å utjevne denne differansen. Har selv prøvd dette. Og de som driver med propeller kan helt sikkert hjelpe deg. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 JRK skrev 39 minutter siden: Sikkert et dumt spørsmål, men forutsatt samme kildimensjon, vil ikke bare propellen gli litt lengre inn på akslingen? Det vil den ja. Sikkert en god cm lengde inn, minimum. Og da får ikke propellmutteren anlegg mot propellen uten en rimelig tykk spesialskive. Pluss at propellen havner for nært cutlesslageret. Jeg ville prøvd å få tak i en hylse i så fall, så propellen havner samme sted som før. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JRK Svart 4.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Tusen takk for svar. Vurderte bare å kjøpe en reservepropell som ble lagt ut. Lite brukt og til en hyggelig pris. (Man vet jo aldri når uhellet kan skje med propell og ror som laveste punkter under båten ;) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 JRK skrev 17 minutter siden: Vurderte bare å kjøpe en reservepropell som ble lagt ut. Ikke dumt det! Jeg bestilte ny propell til over 8000,- til min snekke, da den gamle sprakk mellom vingene sånn plutselig. Dagen etter dukket det opp en helt lik på finn til 350,-. Denne ligger derfor nå klar i kjelleren, og kommer sikkert aldri til å bli brukt. men jeg kunne ikke si nei til noe sånt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Det blir ikke mer enn 2,5 mm på radien. Sånn passe for en bit kobberplate som kan klippes i kremmerhusform og legges rundt akslingen når propellen klemmes innpå. Går som knott i ost. Hulda har også reservepropell liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.