Dr Nelson Startet 4.April.2022 Link til dette innlegget Startet 4.April.2022 (redigert) Det lekker litt vann inn ved gjennomføringen for dieselpåfyllingen, så det drypper litt inn i båten. Ikke vann inne i dieselslangen eller i påfyllingen. Fra fabrikk er det noe svart pakning som har sluppet under flensen. Hva hadde du brukt? Blir nok noen dieseldråper rundt påfyllingen ved tanking, så tåler tec7 dette? Redigert 4.April.2022 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Det er 22 år siden jeg monterte gjennomføringen. Regner med at jeg brukte butyl. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Jeg ville brukt tec7. Gjør godt rent først. Litt ekkel plass å ta inn vann da vannet på naturlig vis renner inn mellom slangen og stussen på påfyllingen. Gjerne trangt også slik at det er vanskelig å trekke til slangeklemmen rundt stussen. Har vært borti båter som får vann i dieselen slik. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Dr Nelson Svart 4.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Må demontere hele kjøkkendelen for å komme til selve slangen. Ikke vann i dieselen, heller ikke i grovfilteret, men litt vann på barbord side. Har brukt 1 sesong på lete etter denne lekkasjen. Håper jeg endelig fant den. Utvendig skrudde jeg bare ut 3 skruer, så vippet opp stussen. Får jeg noe lim under flensen er den potte tett igjen vil jeg tro. Sikkert Butyl som er der fra før? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 (redigert) Hvis det er grått og seigt, trolig butyl. Tørker aldrig helt. Og deler kan være utfordrende å løsne. Redigert 4.April.2022 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 4.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Er svart, men butyl vil sikkert gjøre jobben?? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.April.2022 Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Fulgte slangen med opp eller sto den igjen? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Dr Nelson Svart 4.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2022 Den fulgte med så det er kun 1cm klaring mellom skrog og flens når jeg løfter den opp. Slangen og jordingskabelen sitter veldig godt på gjennomføringen. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 5.April.2022 Link til dette innlegget Svart 5.April.2022 Med tec7 risikerer du å "aldri" få løs den stussen igjen, jeg ville brukt sillikon. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Dr Nelson Svart 5.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2022 Det var egentlig det jeg håpet. Ble en liten stripe butyl. Viser ikke at det er gjort på gelcoaten. Silikon bruker jeg ikke lengre, ikke hjemme på badet heller. Sitér dette innlegget Link to post
W27 Svart 5.April.2022 Link til dette innlegget Svart 5.April.2022 Det er stor forskjell på ulike typer silikon. Billigvare som du finner hos byggvareforhandlere og butikker som selger baderomsutstyr vil smitte silikonolje til evig tid. Høykvalitets, rene silikoner er noe helt annet, og har ofte en UV-bestandighet som ingen MS polymer kan matche. Som vanlig er det kvalitet som gjelder, riktig type silikon har absolutt en viktig rolle også på båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.