Jump to content

Hva trengs til denne type pakkboks?

Mariposa

Recommended Posts

Hei! Rykende ferskt medlem av båtplassen her. Jeg har en 1987 modell Jeanneau Sun Shine 38, som skal på land i neste uke for skifte av gjennomføringer og ny bunnsmøring. Tenkte samtidig å angripe denne pakkboksen som lekker mer enn den skal. I en gammel brukermanual jeg fant på nett, står det at det normalt sett skal dryppe noen dråper vann der, men det er såpass ille at jeg må lense ganske ofte. Det kan se ut som de to skruene til flensen er strammet av tidligere eier, da det ikke er mye å gå på før det er fare for at ørene knekker. Jeg har googlet etter beste evne, og faktisk brukt søkefunksjonen her før jeg krøp til korset og lagde mitt første innlegg. Det er ingen synlige nipler for hverken vann eller fett å se. Noen som har vært borti noe lignende, og som kan si noe om hvilke deler som trengs?

pakkboks.PNG

Ny slange og rustfrie slangeklemmer hadde ikke skadet. På ingen måte. 

Hvorfor har noen satt på slangeklemmen midt på slangen der? 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Takker for svar. Ser ut som det kan være talgpakning som du sier ja, men trodde det skulle være en fettkopp av et eller annet slaget på toppen i tillegg. Ser i ettertid at påskeuka ikke er et smart valg med tanke på åpningtider dersom man skulle mangle noe. Sendte en forespørsel til et par båtbutikker i tillegg.

Det er fortsatt mye å gå på med tanke på stramming av talgpakningen. Prøv å stram mutterene 1/4 av gangen til det blir tett. Ta deg så en liten tur og kjenn etter om pakkboksen blir for varm. Blir den for varm, så må du slakke litt på mutterene igjen. 

Jeg er enig i at slangen og slangeklemmene bør skiftes snart.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...