Jump to content

Edit History

Rune.f

Rune.f

Ut fra bildet av registret KAN teoretisk både kam og diesel pumpe være ei tann feil, eller den ene av de.

Er det finjustering på pumpen i form av vridning på pumpe ? noen har det i tillegg til grov tannreim.

Når det gjelder injectorer så "var de sjekket og funnet ok", dvs de er det ikke gjort noe med, burde da heller ikke miste fart pga dem.

Når en slik båt mister 3kn så mangler det mange hester, det kreves mye kraft for å øke 3kn på topp på en slik båt.

"Kakk og røyk" ved oppstart er rødt flag for tennings tidspunkt (ettersom dysebank kan utelukkes da injectorer var ok/urørt).

Jeg tror (basert på det jeg leser) att det er feil tidspunkt på dieselpumpe eller register.

Håper det ordner seg for deg !

Jeg hadde lignende erfaring, for å spare tid satte jeg inn båten hos en forhandler for å montere utestyring/gass og gir, fikk båten tilbake å betalte en astronomisk regning, båten manglet 3kn, de feilsøkte å justerte uten å komme noen vei, jeg hadde ikke mer tid å orket heller ikke mer diskusjoner.

Oppdaget tilfeldigvis på ett bilde de hadde sendt meg av montering og mange testkjøringer att de kjørte kjølevann inn motsatt vei !! av hva som skal gjøres på større Suzuki outboard, de kjørte motoren mange ganger over tid via spyletilkoblingen, som det i instruksjonsboken står att skal brukes KUN når motor ikke går, de bekreftet å ha gjort det før jeg spurte om de da kjørte vannet MOT impeller, noe de ikke var klar over.

Så nei, ikke ta ett stort flott lokale å fine skilt for god fisk !

Min båt går fortsatt 30kn isteden for 33kn som den gjorde frem til den hadde 100tim på lelleren å fikk utestyring ((

Rune.f

Rune.f

Ut fra bildet av registret KAN teoretisk både kam og diesel pumpe være ei tann feil, eller den ene av de.

Er det finjustering på pumpen i form av vridning på pumpe ? noen har det i tillegg til grov tannreim.

Når det gjelder injectorer så "var de sjekket og funnet ok", dvs de er det ikke gjort noe med, burde da heller ikke miste fart pga dem.

Når en slik båt mister 3kn så mangler det mange hester, det kreves mye kraft for å øke 3kn på topp på en slik båt.

"Kakk og røyk" ved oppstart er rødt flag for tennings tidspunkt (ettersom dysebank kan utelukkes da injectorer var ok/urørt).

Jeg tror (basert på det jeg leser) att det er feil tidspunkt på dieselpumpe eller register.

Rune.f

Rune.f

Jeg tror (bassert på det jeg leser) att det er feil tidspunkt på dieselpumpe eller register.

• Create New...