Jump to content

Edit History

Rune.f

Rune.f

Hvis kam er feil vil ventiler (både innsug å eksos) åpne på feil tidspunkt å gi/holde på mindre drivstoffblanding i forbrenningskammret, noe som gir mindre effekt, er ventilene feiljustert får du lignende problem fordi motorn ikke "får nok tid" på seg til å ta vare på det den blir tillført, det lekker feks ut i eksos før ventiler stenger eller motsatt, begge deler gir lignende problem, lavere kompresjon, forlang en kompresjonstest å se om den ligger innenfor aktuell motors spesifikasjoner, den vil avsløre om ventilene har for små/store klaringer eller om kam er feil noe som begge deler gir kompresjonssvikt.

Er ingen radio/elektonikk mann men har i 40år skrudd motorer så det er like irriterende hver gang man hører slikt, fagfolk skal ! kunne jobben sin, veldig enkelt.

Går ut fra att eieren kjenner sin båt svært ! godt etter ca 2000 brukstimer, det er ikke noe man bør sette seg opp mot, noe har skjedd.

Rune.f

Rune.f

Hvis kam er feil vil ventiler (både innsug å eksos) åpne på feil tidspunkt å gi/holde på mindre drivstoffblanding i forbrenningskammret, noe som gir mindre effekt, er ventilene feiljustert får du lignende problem fordi motorn ikke "får nok tid" på seg til å ta vare på det den blir tillført, det lekker feks ut i eksos før ventiler stenger eller motsatt, begge deler gir lignende problem, lavere kompresjon, forlang en kompresjonstest å se om den ligger innenfor grensene, den vil avsløre om ventilene har for små/store klaringer eller om kam er feil noe som begge deler gir kompresjonssvikt.

Er ingen radio/elektonikk mann men har i 40år skrudd motorer så det er like irriterende hver gang man hører slikt, fagfolk skal ! kunne jobben sin, veldig enkelt.

Går ut fra att eieren kjenner sin båt svært ! godt etter ca 2000 brukstimer, det er ikke noe man bør sette seg opp mot, noe har skjedd.

Rune.f

Rune.f

Hvis kam er feil vil ventiler (både innsug å eksos) åpne på feil tidspunkt å gi mindre drivstoffblanding i forbrenningskammer som gir mindre effekt, er ventilene feiljustert får du lignende problem, begge deler gir lignende problem, lavere kompresjon, forlang en kompresjonstest å se om den ligger innenfor grensene, den vil avsløre om ventilene har for små/store klaringer eller om kam er feil noe som begge deler gir kompresjonssvikt.

Er ingen radio/elektonikk mann men har i 40år skrudd motorer så det er like irriterende hver gang man hører slikt, fagfolk skal ! kunne jobben sin, veldig enkelt.

Går ut fra att eieren kjenner sin båt svært ! godt etter ca 2000 brukstimer, det er ikke noe man bør sette seg opp mot, noe har skjedd.

Rune.f

Rune.f

Hvis kam er feil vil som nevnt ventiler (både innsug å eksos) ha feil ventilklaring å gi lavere kompresjon en etter spesifikasjoner, forlang en kompresjonstest å se om den ligger innenfor grensene, den vil avsløre om ventilene har for små/store klaringer noe som gir kompresjonssvikt.

Er ingen radio/elektonikk mann men har i 40år skrudd motorer så det er like irriterende hver gang man hører slikt, fagfolk skal ! kunne jobben sin, veldig enkelt.

Går ut fra att eieren kjenner sin båt svært ! godt etter ca 2000 brukstimer, det er ikke noe man bør sette seg opp mot, noe har skjedd.



×
×
  • Create New...