Jump to content

Edit History

Rune.f

Rune.f

Ventilene på en "eldre/enkel" dieselmotor skal tikke litt, er de justert lydløse er de ofte for trange med de problemer det medfører uten å utbrodere mer rundt det.

Det att dysene holder på rett trykk behøver heller ikke bety noe om de bare "spyler/pisser" ved åpning, de skal forstøve, det går på om spissene er urene, slitte eller skjeve, har du dysekakk er det ett godt tegn på att du har dårlig forstøving....vel å merke hvis tenning og kam har rett timing.

Ser det er byttet ett eksosbend, fløder det like bra som det gamle ?(mindre innvendig diam eller trangere i sammenføyninger)

Som jeg nevnte tidligere, 3kn på en slik båt er mange hk, om vi snur på det så måtte du gått opp mange hk for å øke toppfart fra 33-36kn.

Rune.f

Rune.f

Ventilene på en "eldre/enkel" dieselmotor skal tikke litt, er de justert lydløse er de ofte for trange med de problemer det medfører uten å utbrodere mer rundt det.

Det att dysene holder på rett trykk behøver heller ikke bety noe om de bare "spyler/pisser" ved åpning, de skal forstøve, det går på om spissene er urene, slitte eller skjeve.

Ser det er byttet ett eksosbend, fløder det like bra som det gamle ?(mindre innvendig diam eller trangere i sammenføyninger)

Som jeg nevnte tidligere, 3kn på en slik båt er mange hk, om vi snur på det så måtte du gått opp mange hk for å øke toppfart fra 33-36kn.



×
×
  • Create New...