Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

@Komodo Det jeg tror, er at verkstedet har svin på skauen, og at @Hekkbølgenikke har tilstrekkelig kunnskap til å dypdykke inn i problematikken. Så om det var en tann feil, dysefeil, strammefeil, står ikke helt klart for meg. Det som uansett er uheldig, er at i slike saker er som regel kunden den som bærer uleilighet og merkostnad. Og at vi som bedriver fjerndiagnostikk naturlig nok ikke nødvedigvis treffer spot on.

Story: Husker forresten en av de første gangene vi oppdaget dette med slakt register. Vi var medlemmer på Osloungdommens Motorsenter i Hvervenbukta (utenfor Oslo). Der hadde vi et verksted til disposisjon, under kyndig ledelse. De hadde et vidunderverktøy som het 'stroboskoplampe'. Så da så vi hvordan tenningstidspunktet veivet frem og tilbake. Privat hadde vii bare tenningslampe som viste når stiftene åpnet. Men det var naturligvis bensinmotor. Det var ingen på 'Senteret' som hadde oljemotor (diesel). En annen fordel med 'Senteret' var at vi medlemmer fikk en sticker til å feste på innsiden av frontruten. Så når politiet og Satans Vegvesen hadde kontroll, ble vi bare vinket videre. Nå sklir jeg ut igjen, sorry.

Hulda

Hulda

@Komodo Det jeg tror, er at verkstedet har svin på skauen, og at @Hekkbølgenikke har tilstrekkelig kunnskap til å dypdykke inn i problematikken. Så om det var en tann feil, dysefeil, strammefeil, står ikke helt klart for meg. Det som uansett er uheldig, er at i slike saker er som regel kunden den som bærer uleilighet og merkostnad. Og at vi som bedriver fjerndiagnostikk naturlig nok ikke nødvedigvis treffer spot on.

Story: Husker forresten en av de første gangene vi oppdaget dette med slakt register. Vi var medlemmer på Osloungdommens Motorsenter i Hvervenbukta (utnfor Oslo). Der hadde vi et verksted til disposisjon, under kyndig ledelse. De hadde et vidunderverktøy som het 'stroboskoplampe'. Så da så vi hvordan tenningstidspunktet veivet frem og tilbake. Privat hadde vii bare tenningslampe som viste når stiftene åpnet. Men det var naturligvis bensinmotor. Det var ingen på 'Senteret' som hadde oljemotor (diesel). En annen fordel med 'Senteret' var at vi medlemmer fikk en sticker til å feste på innsiden av frontruten. Så når politiet og Satans Vegvesen hadde kontroll, ble vi bare vinket videre. Nå sklir jeg ut igjen, sorry.

Hulda

Hulda

Story: Husker forresten en av de første gangene vi oppdaget dette med slakt register. Vi var medlemmer på Osloungdommens Motosenter i Hvervenbukta (utnfor Oslo). Der hadde vi et verksted til disposisjon, under kyndig ledelse. De hadde et vidunderverktøy som het 'stroboskoplampe'. Så da så vi hvordan tenningstidspunktet veivet frem og tilbake. Privat hadde vii bare tenningslampe som viste når stiftene åpnet. Men det var naturligvis bensinmotor. Det var ingen på 'Senteret' som hadde oljemotor (diesel). En annen fordel med 'Senteret' var at vi medlemmer fikk en sticker til å feste på innsiden av frontruten. Så når politiet og Satans Vegvesen hadde kontroll, ble vi bare vinket videre. Nå sklir jeg ut igjen, sorry.

• Create New...