
Vittig
hvis man tar utgangspunkt i at du allerede har et startbatteri som har vært i bruk til forbruk og start tidligere så utføres følgende.
la kabler fra motor stå som de er til startbatteri. flytt forbruk over til forbruksbatteri med sikring. Når du har full kontroll på at dette fungerer som tiltenkt så setter du opp batteriskiller(kombinator) mellom start og forbruk på pluss. Deretter setter du på minus mellom start og forbruk.
Jeg estimerer at det maks vil gå 50 ampere igjennom batteriskiller. Basert på dette så vil 35mm2 fungere fint. Ingen grunn til å bruke mindre tverrsnitt. Igjen så er dette noe du må verifisere. Vit hvor mange ampere som maks vil gå på et strekk.
start assist på batterikombinator er der for å kunne overstyre. Der kan du montere en bryter som manuelt vil åpne mellom forbruk og start slik at du kan bruke forbruk til å starte motoren ved behov. Det kan for eksempel være hvis du er i en uthavn og startbatteri har blitt tappet/dødd i løp. Ved å trykke inn en montert bryter så vil batterikombinator åpne mellom forbruk og start i 30 sekunder.