El barco de Sol Startet 6.April.2022 Link til dette innlegget Startet 6.April.2022 Jeg minnes mine unge år med feiring St.Hans 23.juni. Med unntak av Middagsbukta,er det tradisjon for feiring i Oslofjorden,Aker Brygge til Svenskegrensen? Tenker da at det inkluderer båtfolk. ELLER er St.Hans blitt en dag som andre dager? Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 7.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Nå var det 174 oppslag på dette og ingen svar. Det indikerer vel at 23.juni i liten grad feires på sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Vi har aldri fått parkering i eller i nærheten av havna (Padda, Bekkelaget) 23. juni. Det er alltid fullt av båter i Skinnerbukta, vår nærmeste svaiplass. St.Hans er en båtdag. Sitér dette innlegget Link to post
Eramar Svart 8.April.2022 Link til dette innlegget Svart 8.April.2022 I Sandefjord er det lang tradisjon for båtkortesje og feiring på og ved sjøen som på ingen måte er over. Det er det vel mange steder langs kysten. Selv om vi i Vestfold ikke lenger har fri St. Hans dagen som var vanlig frem til for ca 15 år siden :) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 8.April.2022 Link til dette innlegget Svart 8.April.2022 Er lærersønn, og når jeg gikk på skolen var vi alltid på sjøen om været var godt 23. juni. Men, har vokst opp til å bli kontorrotte med dertil mindre ferie. Så med mindre 23. faller på en helg blir det sjelden båttur. Ser på kalenderen at den 23. i år faller på en torsdag, og allerede begynner å bli ganske full - så det blir neppe tur i år. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 9.April.2022 Link til dette innlegget Svart 9.April.2022 Var noen som prøvde med båtkortesje på St. Hans i Oslo for noen år siden. Var med et par ganger da jeg hadde snekke. Startet ved Sørenga. Var vel en 20-30 båter eller noe slikt. Siden har jeg ikke sett noe. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ms Fortuna Svart 9.April.2022 Link til dette innlegget Svart 9.April.2022 Gjennom alle tider er det vel Middagsbukta som har vært den mest populære møteplassen på Sankthans aften. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 10.April.2022 Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Lykken1 skrev On 6.4.2022 at 16.00: Jeg minnes mine unge år med feiring St.Hans 23.juni. Ganske så dødt ute på øyene her i distriktet Ligger dog noen båter her og der men at det samler seg store folkemengder ute på øyene for å feste var noe som opphørte ute på nitti tallet engang. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 11.April.2022 Link til dette innlegget Svart 11.April.2022 pipe skrev for 12 timer siden: Ligger dog noen båter her og der men at det samler seg store folkemengder ute på øyene for å feste var noe som opphørte ute på nitti tallet engang. Har samme erfaring her nord i Vestfold. Er temmelig dødt på fjorden st.Hans-aften. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bliss X Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Det pleide å være mange båter utenfor stranda på Ulvøya hvis været var greit men vet ikke om det er slik lenger. Dette bildet er fra st hans i 2011 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.