Jump to content

Oslofjorden, feires 23.juni?

El barco de Sol

Recommended Posts

Jeg minnes mine unge år med feiring St.Hans 23.juni.

Med unntak av Middagsbukta,er det tradisjon for feiring i Oslofjorden,Aker Brygge til Svenskegrensen?  Tenker da at det inkluderer båtfolk.

ELLER er St.Hans blitt en dag som andre dager?

I Sandefjord er det lang tradisjon for båtkortesje og feiring på og ved sjøen som på ingen måte er over. Det er det vel mange steder langs kysten. Selv om vi i Vestfold ikke lenger har fri St. Hans dagen som var vanlig frem til for ca 15 år siden :)

Er lærersønn, og når jeg gikk på skolen var vi alltid på sjøen om været var godt 23. juni.

Men, har vokst opp til å bli kontorrotte med dertil mindre ferie. Så med mindre 23. faller på en helg blir det sjelden båttur. Ser på kalenderen at den 23. i år faller på en torsdag, og allerede begynner å bli ganske full - så det blir neppe tur i år.

Lykken1 skrev On 6.4.2022 at 16.00:

Jeg minnes mine unge år med feiring St.Hans 23.juni.

Ganske så dødt ute på øyene her i distriktet

Ligger dog noen båter her og der men at det samler seg store folkemengder ute på øyene for å feste var noe som opphørte ute på nitti tallet engang.

pipe skrev for 12 timer siden:

Ligger dog noen båter her og der men at det samler seg store folkemengder ute på øyene for å feste var noe som opphørte ute på nitti tallet engang.

Har samme erfaring her nord i Vestfold. Er temmelig dødt på fjorden st.Hans-aften.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...