Stari Startet 6.April.2022 Link til dette innlegget Startet 6.April.2022 (redigert) Hei jeg har en Viknes 750 med en Yanmar 4JH3-DTE. Jeg må vri på startnøkkelen flere ganger før starteren går rundt, skal skifte startrele men jeg finner det ikke. Håper noen kan hjelpe meg. Redigert 6.April.2022 av Stari (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 6.April.2022 Link til dette innlegget Svart 6.April.2022 Jeg hadde samme problem som deg. Tok av alle polsko på batterier og pusset godt. Vær sikker på at du har god kontakt før du begynner med andre ting. Sitér dette innlegget Link to post
Stari Svart 6.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2022 Har pusset alle polskoene og satt de inn med batterifett. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Som oftest er det litt for lange ledninger mellom tenningsbryter og startsolenoid og det gir spenningsfall. Blir derfor ofte satt inn et rele som får spenning fra tenningsbryter og så kopler til spenning på solenoid/starterrele. Søk på nettet for koplingskjema. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Hei. Har dette problemet vært en stund eller har det akutt oppstått. Greit å vite for de som gir gode råd... Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Hos meg oppsto problemet hele tiden, men fikk startet motor etter noen klikk i solenoiden. Sitér dette innlegget Link to post
Stari Svart 7.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Det har vert slik et halvt år ca. Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 (redigert) Stari skrev for 19 timer siden: Har pusset alle polskoene og satt de inn med batterifett. Starter garantert ikke lettere med batterifett. Finn frem volt-meteret, og feilsøk systematisk. Feilen kan være hvor som helst i kretsen. Redigert 7.April.2022 av Rund Baut (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stari Svart 18.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar Byttet startsolenoid og problemet er løst, kjøpte solenoiden i en traktorbutikk til en tredjedel av prisen i en Yanmarbutikk. Starter etter 2-3 sekunder hvergang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.