Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

Jeg ville ligge unna @Rune.fsine råd, han kan umulig ha erfaring fra varme i båt. 95% av båter med varme om bord bruker diesel og det er ingen lukt problemer forbundet med det om alt er på stell. Kina-varmere av type altiett egner seg dårlig for permanent montasje i båt bl. a. pga. størrelse, formfaktor og tankkapasitet. 

Eksosgjennomføringer som selges til Eber, Wallas osv. er "doble" og vil fungere også på treskrog.

Dagtank er flott men å hente fra for- filter anbefales ikke pga. faren for å introdusere luft i systemet. 

Felles eksos for to varmere er en ekstremt dårlig ide. Går bare den ene varmeren vil den sende eksos gjennom den andre varmeren og ut gjennom inntaket for forbrenningsluft. 

Lazyjack

Lazyjack

Jeg ville ligge unna @Rune.fsine råd, han kan umulig ha erfaring fra varme i båt. 95% av båter med varme om bord bruker diesel og det er ingen lukt problemer forbundet med det. Kina-varmere av type altiett egner seg dårlig for permanent montasje i båt bl. a. pga. størrelse, formfaktor og tankkapasitet. 

Eksosgjennomføringer som selges til Eber, Wallas osv. er "doble" og vil fungere også på treskrog.

Dagtank er flott men å hente fra for- filter anbefales ikke pga. faren for å introdusere luft i systemet. 

Felles eksos for to varmere er en ekstremt dårlig ide. Går bare den ene varmeren vil den sende eksos gjennom den andre varmeren og ut gjennom inntaket for forbrenningsluft. 

Lazyjack

Lazyjack

Jeg ville ligge unna @Rune.fsine råd, han kan umulig ha erfaring fra varme i båt. 95% av båter med varme om bord bruker diesel og det er ingen lukt problemer forbundet med det. Kina-varmere av type altiett egner seg dårlig i båt pga. størrelse og tankkapasitet. 

• Create New...