Ask Svart 12.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2022 Hei. Verkstadmannen er i gang. Han held på å laga verktøyet som skal til. Han dreier litt av eit røyr, og så blir det sikkert vinkelsliparen som må til pers. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 13.April.2022 Link til dette innlegget Svart 13.April.2022 Anbefaler grundig rengjøring av innvendige gjenger, samt bruk av varme før du prøver å løsne ringen. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2022 Takk for det Skrotnisse. Eg har satt bort jobben, men han er ein svært travel mann. Eg håpar han ikkje tek snarvegar. Han har gjort same jobben på 15-hestarar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 13.April.2022 Link til dette innlegget Svart 13.April.2022 Ikke sjelden knekker ringen, men man får jo kjøpt ny.... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2022 Han ringte for eit par timar sidan. Jobben er ferdig, men Girstanga sit fast på motoren. Det er visst vanskeleg å montera undervasshuset når girstanga sit fast på motoren. Motoren står i garasjen min, så eg skal ta den bort til mekanikaren no, kl. 20 onsdag før skjærtorsdag! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.April.2022 Link til dette innlegget Svart 13.April.2022 Ask skrev 45 minutter siden: Girstanga sit fast på motoren. Vil absolutt anbefale deg å ha både oljepresse og fettpresse å smøre opp motoren med. Vannbestandig fett er normalt godt nok. Skrur du opp en skrue på motoren så smør inn både stamme og gjenger med fett, det reduserer dannelsen av det grusomme hvite pulveret som gjør at du ofte vrir hodet av boltene... Tenk preventivt selv om det ikke står i manualen, den er basert på at motoren skal vare i 5,1 år ikke 30år... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.