Helix2279
Hei.
Min svigerfar har en aldrende Bayliner med nyere motor og aggregat han skal selge. Båten er en 25 fots Bayliner med flybridge fra midten av 80-tallet. Motor og drev er fra 2004. Han importerte båten og fjernet medfølgende bensinmotor for å spare hk avgift. Han fikk montert en marinisert GM dieselmotor på 6,2liter med 300hk. Motor og aggregat var nytt og ble tatt inn fra Sverige,tror jeg, som et kit som man satt sammen for marint bruk. Motor er den samme som brukt i Hummer etter hva jeg er fortalt. Hekkaggregat er av typen Mercruicser Bravo 3 med tilt og med duppropp.
Dette har vært et evig prosjekt der motor har vært den ferdige delen, mens båt aldri helt har blitt ferdig pusset opp. Båten har blitt svært lite brukt og de siste årene bare ligget på land. Timer på motor og gir er ca 300. Ila liggetiden på land så er motor jevnlig turnet eller startet med klokker.
Nå skal prosjektet selges. Spørsmålet blir da: hvordan svarer det seg å annonsere dette? Det er jo helt klart at det er motor og aggregat som er verdien her. Fra hans side så er det jo klart at det enkleste er å finne en kjøper til hele båten. Det som jeg tror kan være utfordrende er at det nok er relativt få kjøpere som stiller seg i kø for en sliten Bayliner, men desto flere som kan være interessert i motorinstallasjonen.
Noen som har noen synspunkter på hva dette kan være verdt og hvordan det kan lønne seg å annonsere?