Cort Adeler Startet 12.April.2022 Link til dette innlegget Startet 12.April.2022 Jeg har seilt rundt med min B&G Network Pilot i flere år uten å tenke så mye på vedlikehold, men jeg forstår at jeg kanskje burde gjøre noe med etterfylling/skifte av hydraulikkolje. Jeg finner ikke noen manual for denne pumpa. Noen som vet hvordan jeg griper dette an? Dette har jeg ikke tatt i før, så jeg begynner i rute 1. :-) Link to post
S/Y Emma Svart 12.April.2022 Link til dette innlegget Svart 12.April.2022 (redigert) Hei! B&G har veldig gode og detaljerte bruksanvisninger. https://manuals.bandg.com/discontinued/Network_Autopilot_Installation_Manual.pdf https://manuals.bandg.com/discontinued/ Vi har en samme type autopilot, og sendte inn hele drivenheten til B&G i Frankrike for full overhaling. De skiftet slanger, olje, pakninger og børster. Nå er den som ny. Etterfylling gjøres forøvrig ved å skru ut maskinskruen på toppen av reservoaret. Redigert 12.April.2022 av S/Y Emma (see edit history) Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Cort Adeler Svart 12.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2022 OK, takk. Denne virker foreløpig - så i prinsippet kan jeg bare fylle på opp mot den røde streken på baksiden av beholderen, uten å tenke på lufting og annet mikkmakk? Link to post
S/Y Emma Svart 12.April.2022 Link til dette innlegget Svart 12.April.2022 Om det bare er lavt nivå, går det sikkert an å bare etterfylle litt. Lufting skjer ved å snu rattet frem og tilbake noen ganger. Om nivået fortsetter å synke etterpå, er det nok lekkasje et sted. Hos oss var det en pakning rundt armen som var gåen, så det lakk olje ut fra sylinderen når autopiloten var i bruk. Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Cort Adeler Svart 14.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Jeg har etterfylt olje, og problemet er nok simpelthen at denne plastbeholderen lekker i bunnen. Finnes slike reservedeler, tro....? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn