Jump to content

Hva betaler man for løft av båt/seilbåt?

Kjellu

Recommended Posts

seilbåt her for en som ikke ligger i havna er 3000 for opp/ut opp til 5 tonn inkludert 4 døgn på land med vann og strøm. over 5 tonn er det 1000kr ekstra for tonnet og ut over 4 dager på land er det 300kr dagen.  man må være medlem i foreningen det er 500 i året. 

Ekstremt skjeldent noen bruker mer enn 4 dager på land på en normal vårpuss. Til og med folk som bytter gjennomføringer og belg i samme slengen. 

Er man medlem med fast plass så er det helt andre priser. 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Varierer nok veldig fra plass til plass. Skal du på en slipp eller skal båten løftes med kran/travellift? Har inntrykk av at slipp (med vogn) er rimeligere enn hos dem som løfter med stropper. Slik er det i alle fall her i området. Bakdelen med slipp er at det for enkelte seilbåter med finnekjøl kan bli noe ustødig.. Marinaen jeg bruker har nå steget til 185kr per fot, så for din del hadde det da blitt 6845kr med dine 37 fot. Da får du ei uke på land med tilgang til vann og strøm. Inkludert høytrykkspyling under vannlinja og miljøavgift. Neste båt blir langkjølt for min del, det er i alle fall sikkert. Med mine gode 44 fot hadde jeg sluppet unna med halvparten med å stå på slipp framfor bli løftet med stropper.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...