Jump to content

Edit History

Gullfisk

Gullfisk

Hvilken årsmodell er dette? Bilde utenfra også? 

Ser ut som eldre årgang, men dørken i forpigg ser ut til å være senket. Jeg har erfaring fra modeller fra slutten av sytti tall, og da vil dørken framme ligge på ballast nivå, mens dørk i kabin har 10-15cm hulrom til innstøpte ballast. Min hadde lensepumpe til dette rommet i bakre sitte benk. Kan ha sprekk under kjøl, så det kommer vann i innstøpt ballast, som kan komme opp i dette hulrommet. 

Lekkasje fra dekksluke, kan være mulighet, men også fra frontvinduer, via hylle, som også er takplater forpigg. Rekkestøter og evt anker luke i baug også. 

Gullfisk

Gullfisk

Hvilken årsmodell er dette? Bilde utenfra også? 

Ser ut som eldre årgang, men dørken i forpigg ser ut til å være senket. Jeg har erfaring fra modeller fra slutten av sytti tall, og da vil dørken framme ligge på ballast nivå, mens dørk i kabin har 10-15cm hulrom til innstøpte ballast. Min hadde lensepumpe til dette rommet i bakre sitte benk. Kan ha sprekk under kjøl, så det kommer vann i innstøpt ballast, som kan komme opp i dette hulrommet. 

Lekkasje fra dekksluke, kan være mulighet, men også fra frontvinduer, via hylle, som også er takplater forpigg. 

• Create New...