Jump to content

Edit History

Popeye70

Popeye70

Taskeladden skrev 32 minutter siden:

det var 2 spennende episoder, litt av en tur gutta hadde over dammen! At fyren var forut sin tid er helt sikkert, lurer på hvor mange liv som kunne vært spart om det hadde slått ann på den tiden. 
interresant var det i alle fall!

Det er skrevet to eller tre bøker om Uræd, blant annet én av Ole M. Ellefsen (han som forteller mye i TV-episodene).

De to jeg har, og har lest er:

- Over Atlanteren i et egg (Sigmund Strøm)

- Uræd (Ole M. Ellefsen)

Jeg mener det finnes en bok til som har undertittel «Det lille egget som kunne» eller noe sånt, men finner ingen spor av det nå.

Bøkene anbefales for dypere innsikt i hvordan historien bak Uræd var, samt mye grundigere beskrivelser av strabasene underveis fra Norge til USA.

Popeye70

Popeye70

Taskeladden skrev 18 minutter siden:

det var 2 spennende episoder, litt av en tur gutta hadde over dammen! At fyren var forut sin tid er helt sikkert, lurer på hvor mange liv som kunne vært spart om det hadde slått ann på den tiden. 
interresant var det i alle fall!

Det er skrevet to eller tre bøker om Uræd, blant annet én av Ole M. Ellefsen (han som forteller mye i TV-episodene).

De to jeg har, og har lest er:

- Over Atlanteren i et egg (Sigmund Strøm)

- Uræd (Ole M. Ellefsen)

Jeg mener det finnes en bok til som har undertittel «Der lille egget som kunne» eller noe sånt, men finner ingen spor av det nå.

Bøkene anbefales for dypere innsikt i hvordan historien bak Uræd var, samt mye grundigere beskrivelser av strabasene underveis fra Norge til USA.

• Create New...