Jump to content

Yamaha f100 starter ikke ordentlig etter vinterlagring

tazie

Recommended Posts

Hei båtfolk! Min første post her, men gud bedre så mye hjelp jeg har fått opp igjennom fra gamle poster :D

Har en yamaha f100, litt usikker på årsmodell, men tror det er ca 2009. Uansett:
Har lagret båten ute under presenning i vinter. Fulgte alle kunstens (altså youtube..) konserveringsmetoder før jeg "pakket" den bort..

Etter litt puss og gnikk, har jeg hatt et par teststarter av motor naturligvis, og det har tilsynelatende gått greit, men merker til forskjell fra ifjord, at når jeg starter opp med kalt motor, så starter den helt fint som den pleier, men så dør den etter en 2-3 sekunder. Da kan jeg bare starte den opp igjen, også funker det tilsynelatende ok. Kan nevne at jeg har byttet bensinslange fra tanken til motor nå i våres, men har hatt den i gang flere ganger og kjørt den varm etter dette. (tenkte på om det kunne være noe luft i slangene osv..)
Noen ideer? Og er det noe og bekymre seg over? Hadde tenkt og sette ut båten nå i påska, men er jo litt kjedelig og gjøre det om det om jeg skulle fått problemer midtfjords på første turen...

Kan også nevne at bensinen som er i tanken nå er fra i fjord. men har hatt på slikt konserveringsmiddelgreier...

God Påske!

Fredrick

en tanke: Jeg sleit litt med og få den nye bensinslagen over nipplen på bensintanken, da denne var litt vel deformert, etter at forrige mann har strammet slangeklemma litt vel mye... Kunne dette vært et symptom på at den drar inn luft med bensinen?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...