Jump to content

Lime sirkulasjonspumpe vannvarmer - PPS plastic?

Morten_L

Recommended Posts

Sirkulasjonspumpe vann, Eberspächer Hydronic II 10kw. Delenummer 25 2435 25 01 00 merket PPS-GF 40 med brekt slangestuss. 

20220414_212128.jpg.aec2fbacb2dbfa963d9f0bbe93e36b0f.jpg

20220414_212116.jpg.27d08bdb38e97cd5aef61471509a2c06.jpg

20220414_212108.jpg.696747bad7c036375ba02d62eb2fa7b6.jpg

Varmeren står trangt og knotete til i et rom under badeplattformen. Mens jeg ålte meg inn dit var jeg uheldig å kom litt for hardt borti slangestussen på vannvarmeren med beinet så den knakk. Forsøkte å lime med Biltema superlim med aktivator da bruddet så rent ut https://www.biltema.no/bygg/kjemikalier/lim/superlim-2000024289

men det holdt kun tett i et par dager.

Problemet er at Eberspächer er tomme for pumpen og har uviss leveringstid samt at det virker som den koster over 3 båtlapper. Jeg er derfor uten varme i båten til det er fikset og veldig lysten på gode forslag! Kan jeg lime med epoxy, tec7 eller noe annet som er greit å få tak i?

Slangestussen er såpass lang at jeg je ghar plass til å forsterke utvendig på den innerste delen av stussen.

Allan E skrev 7 minutter siden:

Kan du få montert to patentband som krysser hverandre over toppen her eller er det det utløpet er? 

eventuelt en blanding av en ring tredd over pluss patentband.

Tenkte for å hjelpe til etter at du har limt.

p_4711-95_default_1.jpeg.3435b4181a307c9b9d1f840cb4685a7e.jpeg

Glemte å ta bilde før jeg demonterte, men her er katalogbilde av varmerne, du ser pumpen nede til høyre. Det er inntaksstussen som er knekt, den pumper vann fra ekspansjonstanken til varmerne så det er ikke trykk på den siden.

God ide å lage noe avlastning med patentbånd e.l når jeg monterer den igjen ja!

Jeg søkte sirkulasjonspumpe på google og fant div. pumper som muligens kan benyttes som erstatter.

Reklamevinduene som er innimellom innleggene våre på BP ef forøvrig stappfulle av blider/reklame for slikt fra bl.a Skruvat😄

Det jeg vil frem til er at det er mye mulig at du klarer å få tak i en ny pumpe raskere og billigere enn den originale fra Eber.

Å "mikke" til den du har kan jo få nokså alvorlige konsekvenser hvis den knekker av med motoren i drift (jeg antar at dette er koblet inn på motorens kjølesystem).

Jeg hadde ihvertfall lagt mer jobb i å skaffe en erstatter enn å reparere, mulig du kan finne en på ett huggeri? Er jo bare plasthuset du trenger.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...