oddhasol Startet 14.April.2022 Link til dette innlegget Startet 14.April.2022 Jeg har satt inn en 2011 model Mercruiser qsd 2.0 med alpha one drev i båten. Gir wirene er justert etter alle kunstens regler. Når motor ikke går kjennes alt helt fint ut, men i fart, og særlig ved lav fart, er den forferdelig tung og vanskelig å få i fri. Det virker som at det er en såkalt "shift cut switch" som ikke fungerer. Jeg kan ikke se at det er noe slikt tilkoblet på plata for wirene. Er det noen som kan si meg om denne motoren har en slik funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Harengus Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Min qsd 2.0 med Alpha-drev frå 2008 hadde ikkje kill-switch originalt. Var då håplaus å manøvrere. Kill-switch kom som oppdatering etter eit år eller to, og gjorde stor forskjell. Ellers må kabelen frå shift-plata til drevet ikkje bli for gammal og alt må justerast etter manualen. ? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Jeg fant denne videoen i et innlegg fra Cerberus her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Diesel har tradisjonelt ikkje noe kill switch. Det kreves også en heilt moderne motor skal det gå an. Det som hjelper er å la båten gå litt fortere enn pådraget slik propellen ikkje skyver båten akkurat når du skal ut av gir. Altså dra på så hastigheten øker littegrann så koble fri. Alpha har dog shift clutch og kobler ikkje fri så lenge det står motstand på propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.