Jump to content

Bytte ut seter med leaning post

KristofferYB

Recommended Posts

Jeg vurderer å bytte ut de to stolene i min Ibiza 20 sport (1998) med en leaning post ettersom jeg stort sett ender opp med stående kjøring. Noen som har erfaring med å bytte til leaning post? Hva er gode alternativer og hvor bør man handle? Åpen for forslag her. Med/uten rygg, med vendbar rygg, med stangholdere osv. Alle innspill mottas med takk! Dersom det skulle være en annen tråd der dette er diskutert tidligere er jeg takknemlig for å bli pekt i riktig retning. Forsøkte å søke på forumet, men var uten hell. 

Enig at stående kjøring er å foretrekke. Har kjørt noen amerikanske cc båter med utelukkende leaning post, og da savnes noen ganger vanlig stol.  Kombinasjon er å foretrekke, da har man begge muligheter. Men uansett viktig med god kvalitet, da båtstoler generelt er simple saker. En nevenyttig person kan lage det bedre selv.

Ja, ser at det er noen amerikanske nettsider som selger. Dollaren er jo grei for tiden, men det blir fort dyr frakt osv på nokså tunge ting. Foretrekker stående kjøring som @TS. og har god erfaring med dette fra både CC og rib. Vet at f.eks Capelli leverer kombinert sittebenk og leaning post på både plastbåter og rib, og at Boston Whaler gjør det samme. Skulle gjerne hatt en slik løsning selv. Kan egentlig ikke huske sist gang jeg kjørte sittende i en ofshore-stol i de siste båtene jeg har hatt. Ender opp med å stå, og savner noe å lene meg mot. Foretrekker nok også heller en benk enn to stoler. Stoler med mulighet for å vippe opp fremre del av setet blir etter min erfaring ikke det samme som en leaning post, man kommer uansett for lavt. Forslag til løsninger tas i mot med takk:)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...