Jump to content

Erfaringer med å trekke ny gasswire til flybridge på Princes FB

Miller Time

Recommended Posts

Hei. Den er en Princess 480 og det er så trangt i røret som går ned fra flybridgen at jeg ikke får ned trekkesnora som jeg taipet på den gamle wiren. Er det lettere å ta to og to wire? 
Jeg har to motorer så blir det lettere å erstatte alle 4?

vet du hvordan jeg kan ta ned takplatene i kabinen for å komme til rør/ wirene i taket? ?

Aner dessverre ikke hvordan en får ned takplatene i 480. 
Vet at takplatene i nyere P er festet med borrelås, men i min 1991 modell P45 virker det som om platene er skrudd fast, og jeg er skikkelig redd for å ødelegge taket. Har derfor klart meg ved å ta ut ett par downlights når jeg har trukket nye ledninger til fly. Krysser fingrene for at jeg ikke trenger å bytte gir/gass kabler med det første…

Tror jeg ville tatt en telefon til Norsk Båtsenter for å høre om de har noen tips å komme med. 480/500 er såpass «nye» båter at du ikke skal se bort i fra at produksjonsmetoden var noenlunde lik på disse som på 2000-2008 modell P45 o.l. 
Jeg ser i hvert fall betydelige likhetstrekk i hvor og hvordan ting er installert i P45 jeg har nå og hvordan det var gjort i P35 jeg hadde tidligere. 

Det stemmer. Hos meg var det forholdsvis enkelt.  Jeg kunne løsne vaier,  tape den meget godt. Men ikke tykt. Så klarte jeg å føre den helt gjennom ved hjelp av en som dyttet, å jeg som trakk ned kabel fra flybridge til maskinrom. Det var ikke stripset noe hos meg. Jeg åpnet kun et sidedeksel bak sofa, og på søylen ved vinduet som kablene gikk ned gjennom. Gikk så mye lettere en jeg hadde trodd?

Endelig ble det Bobåt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...