Jump to content

Brun stripe på gelcoat (rust?)

ictys2-2

Recommended Posts

Har en stygg brun stripe på gelcoat fremme. Kjøpte båten i vinter og forrige eier hadde glemt igjen en skiftenøkkel i luka fremme. Denne luka har drenering og her har det stått og rent ut. Båten har stått litt på skrå slik at skiftenøkkelen har ligget i vann. Deiligt! Så er luka typisk ikke mer tett enn at regnvann kommer inn og brunt vann har rent ut. Nå fjernet jeg noen andre gamle rustflekker med saltsyre. Det gikk strålende, men denne stripa går altså ikke bort. Ble ikke det minste svakere en gang. Hva gjør jeg da? Begynte å lure på om det kan være noe annet en rust og at Aceton kan ta det?

Her får du den definitive løsningen !!

Har hatt dette "rust" problemet på alle mine båter, dvs en brun stripe over bunnsmøring på hvitt skrog som ikke lar seg vaske bort, gjelder også brun avrenning rundt rustfrie detaljer/håndrekker ol, også brune avleiringer i dørk og spor/kanaler til selvlensende skrog.

Dra på Biltema å kjøp den lille svarte flasken med rød topp med en rød tykk masse, pensle på dette å la det virke 3-5tim å vask av med såpevann, bruk fille eller en oppvasksbørste, du får garantert hakeslepo, det blir minst like fint som nytt, glansen kommer også tilbake.

La ut ett bilde før og etter i en tråd for noen år siden å ble beskylt i stygge ordelag for svindel/photoshop, slettet da min profil.

Det brune du viser til er rett å slett jernpartikler som finnes i sjøen som "ruster" på skroget.

Rustfritt får også ofte ett stygt brunt belegg, bruk det der også, blir som nytt !!

Bruk stoffet i overskyet vær så det ikke tørker, er det hardt angrepet av "det brune" gå over hver andre time å smør på igjen så du holder det godt fuktig.

Dette er min viktigste ting å ha i båten for å holde båten strøken.

Kan brukes på alle !!! underlag/matrialer.

Gi gjerne en tilbakemelding :))

Screenshot_20220415-214408_Chrome.jpg

Redigert av Rune.f (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...