Jump to content

Edit History

Selco Racing

Selco Racing

Litt usikker på hvor langt dere har kommet, men et sted å begynne:

Prøv å identifisere om motor går dårlig på en bestemt sylinder.

Kompresjon er ok, men det kan komme vann i sylinder, mangle gnist, gnist på feil tidspunkt eller feil i bensinmengde, i tillegg til alt mulig annet av luft lekksjer osv.

 

Start med å sjekke for kraftig gnist på pluggene. Godt verktøy er halve jobben:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

 

Alternativt kan pluggene skrues ut og holdes mot jord for sjekk av gnist. Pluggledninger kan også fjernes fra plugg for så å høre om motor går på de ulike sylindere.

 

Skru ut pluggene brått etter drift, slik at de kan avleses med hensyn på vann, forbrenning, bensinmengde. Ta bilder og sammenlign med fasit.

 

Tenningstidspunkt måles med slikt verktøy:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningslampe-2000020145

Måling kan gjøres på alle sylindre, bare merk av på svinghjul med kritt eller hvit tusj, for de ulike sylindere. De ligger forskjøvet i forhold til antall sylindere og tenningsrekkefølge.

 

Når har du snart sjekket for gnist, tenningstidspunkt og forbrenning. Og du har identifisert feil på en bestemt sylinder eller ikke. Gi status, så går vi videre derfra.:thumbsup:

Selco Racing

Selco Racing

Litt usikker på hvor langt dere har kommet, men et sted å begynne:

Prøv å identifisere om motor går dårlig på en bestemt sylinder.

Kompresjon er ok, men det kan komme vann i sylinder, mangle gnist, gnist på feil tidspunkt eller feil i bensinmengde, i tillegg til alt mulig annet av luft lekksjer osv.

 

Start med å sjekke for kraftig gnist på pluggene. Godt verktøy er halve jobben:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

 

Skru ut pluggene brått etter drift, slik at de kan avleses med hensyn på vann, forbrenning, bensinmengde. Ta bilder og sammenlign med fasit.

 

Tenningstidspunkt måles med slikt verktøy:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningslampe-2000020145

Måling kan gjøres på alle sylindre, bare merk av på svinghjul med kritt eller hvit tusj, for de ulike sylindere. De ligger forskjøvet i forhold til antall sylindere og tenningsrekkefølge.

 

Når har du snart sjekket for gnist, tenningstidspunkt og forbrenning. Og du har identifisert feil på en bestemt sylinder eller ikke. Gi status, så går vi videre derfra.:thumbsup:

Selco Racing

Selco Racing

Litt usikker på hvor langt dere har kommet, men et sted å begynne:

Prøv å identifisere om motor går dårlig på en bestemt sylinder.

Kompresjon er ok, men det kan komme vann i sylinder, mangle gnist, gnist på feil tidspunkt eller feil i bensinmengde, i tillegg til alt mulig annet av luft lekksjer osv.

 

Start med å sjekke for kraftig gnist på pluggene. Godt verktøy er halve jobben:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

 

Skru ut pluggene brått etter drift, slik at de kan avleses med hensyn på vann, forbrenning, bensinmengde. Ta bilder og sammenlign med fasit.

 

Tenningstidspunkt måles med slikt verktøy:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningslampe-2000020145

Måling kan gjøres på alle sylindre, bare merk av på svinghjul med kritt eller hvit tusj, for de ulike sylindere. De ligger forskjøvet i forhold til antall sylindere og tenningsrekkefølge.

 

Når har du snart sjekket for gnist, tenningstidspunkt og forbrenning. Og du har identifisert feil på en bestemt sylinder eller ikke. Deretter går vi videre derfra.:thumbsup:

Selco Racing

Selco Racing

Litt usikker på hvor langt dere har kommet, men et sted å begynne:

Prøv å identifisere om motor går dårlig på en bestemt sylinder.

Kompresjon er ok, men det kan komme vann i sylinder, mangle gnist, gnist på feil tidspunkt eller feil i bensinmengde, i tillegg til alt mulig annet av luft lekksjer osv.

Sjekk for kraftig gnist på pluggene. Godt verktøy er halve jobben:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

 

Skru ut pluggene brått etter drift, slik at de kan avleses med hensyn på vann, forbrenning, bensinmengde. Ta bilder og sammenlign med fasit.

 

Tenningstidspunkt måles med slikt verktøy:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningslampe-2000020145

Måling kan gjøres på alle sylindre, bare merk av på svinghjul med kritt eller hvit tusj, for de ulike sylindere. De ligger forskjøvet i forhold til antall sylindere og tenningsrekkefølge.

 

Når du har identifisert feil på en bestemt sylinder eller ikke, går vi videre derfra.:thumbsup:

Selco Racing

Selco Racing

Et sted å begynne:

Prøv å identifisere om motor går dårlig på en bestemt sylinder.

Kompresjon er ok, men det kan komme vann i sylinder, mangle gnist, gnist på feil tidspunkt eller feil i bensinmengde, i tillegg til alt mulig annet.

Sjekk for kraftig gnist på pluggene. Godt verktøy er halve jobben:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

 

Skru ut pluggene brått etter drift, slik at de kan avleses med hensyn på vann, forbrenning, bensinmengde. Ta bilder.

 

Tenningstidspunkt måles med slikt verktøy:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningslampe-2000020145

Måling kan gjøres på alle sylindre, bare merk av på svinghjul med kritt eller hvit tusj, for de ulike sylindere. De ligger forskjøvet i forhold til antall sylindere og tenningsrekkefølge.

 

Om du har identifisert feil på en bestemt sylinder eller ikke, går vi videre derfra.:thumbsup:

Selco Racing

Selco Racing

Et sted å begynne:

Prøv å identifisere om motor går dårlig på en bestemt sylinder.

Kompresjon er ok, men det kan komme vann i sylinder, mangle gnist, gnist på feil tidspunkt eller feil i bensinmengde, i tillegg til alt mulig annet.

Sjekk for kraftig gnist på pluggene. Godt verktøy er halve jobben:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

 

Skru ut pluggene brått etter drift, slik at de kan avleses med hensyn på vann, forbrenning, bensinmengde.

Tenningstidspunkt måles med slikt verktøy:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningslampe-2000020145

Måling kan gjøres på alle sylindre, bare merk av på svinghjul med kritt eller hvit tusj, for de ulike sylindere. De ligger forskjøvet i forhold til antall sylindere og tenningsrekkefølge.

 

Om du har identifisert feil på en bestemt sylinder eller ikke, går vi videre derfra.:thumbsup:

Selco Racing

Selco Racing

Et sted å begynne, godt verktøy er halve jobben:

Prøv å identifisere om motor går dårlig på en bestemt sylinder.

Kompresjon er ok, men det kan komme vann i sylinder, mangle gnist, gnist på feil tidspunkt eller feil i bensinmengde, i tillegg til alt mulig annet.

Sjekk for kraftig gnist på pluggene.

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

 

Skru ut pluggene brått etter drift, slik at de kan avleses med hensyn på vann, forbrenning, bensinmengde.

Tenningstidspunkt måles med slikt verktøy:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningslampe-2000020145

Måling kan gjøres på alle sylindre, bare merk av på svinghjul med kritt eller hvit tusj, for de ulike sylindere. De ligger forskjøvet i forhold til antall sylindere og tenningsrekkefølge.

 

Om du har identifisert feil på en bestemt sylinder eller ikke, går vi videre derfra.



×
×
  • Create New...