Jump to content

Edit History

Selco Racing

Selco Racing

Litt fram og tilbake her, men slik er feilsøking.

Jeg vil si punkt 1 er å sjekke om du har kraftig gnist på alle sylindre. Om du ikke har det, så må du finne ut hvorfor.

Om du har gnist på alle sylindre, men at den likevel ikke går på alle, så må du finne ut hvorfor.

Merk at feil kan komme å gå. Feil på coil når den blir varm. Bytt om på coiler for å se om feil følger etter.

Komp test vil ikke nødvendigvis avsløre vannlekkasje, men vann kan hindre gnist/ forbrenning.

Har vært bort tilfeller med samme motor med vann/ tæring/ lekkasje. Vanntrykket blir høyere med båten kjørende, så større sjanse for vanninntrengning da. Skru ut plugger rett etter kjøretur og se etter vann eller renvasket plugg. Sammenlign pluggene.

CDI eller hjernen kan som regel testes med volt/ohm meter.

Selco Racing

Selco Racing

Jeg vil si punkt 1 er å sjekke om du har kraftig gnist på alle sylindre. Om du ikke har det, så må du finne ut hvorfor.

Om du har gnist på alle sylindre, men at den likevel ikke går på alle, så må du finne ut hvorfor.

Merk at feil kan komme å gå. Feil på coil når den blir varm. Bytt om på coiler for å se om feil følger etter.

Komp test vil ikke nødvendigvis avsløre vannlekkasje, men vann kan hindre gnist/ forbrenning.

Har vært bort tilfeller med samme motor med vann/ tæring/ lekkasje. Vanntrykket blir høyere med båten kjørende, så større sjanse for vanninntrengning da. Skru ut plugger rett etter kjøretur og se etter vann.

Selco Racing

Selco Racing

Har vært bort tilfeller med samme motor med vann/ tæring/ lekkasje. Vanntrykket blir høyere med båten kjørende, så større sjanse for vanninntrengning. Skru ut plugger rett etter kjøretur og se etter vann.

Selco Racing

Selco Racing

Har vært bort tilfeller med samme motor med vann/ tæring/ lekkasje. Vanntrykket blir høyere med båten kjørende. Større sjanse for vanninntrengning. Skru ut plugger rett etter kjøretur og se etter vann.

• Create New...