Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Hulda skrev 25 minutter siden:

Jeg skjønner ikke hva du måler. Du skal måle mellom girhendelen på drevet og motorblokken. Du må da ikke måle på toppen av en malt overflate! Maling isolerer. Da skal du i utgangspunktet lese av noe som slår ut milli-ohm-området. Altså 0,0X ohm til 0,00X ohm, eller lavere. Når du måler 755 ohm, så er det kontakt. Det går en foss av elektroner. 

Nå ble jeg usikker på hva du mener. Ut fra hva det står i teksten skal det jo være full isolasjon om det måles der tekningen sier, eller ihvertfall bedre enn 100kOhm. Når TS da måler 755kOhm tyder det på at isolasjonen er helt topp så fremt TS har kontakt med gods og ikke bare malingen. Å snakke om milliOhm blir litt feil, sorry. Trådstarter har valgt rett måleområde på multimeteret.

Lars H.

Lars H.

Hulda skrev 19 minutter siden:

Jeg skjønner ikke hva du måler. Du skal måle mellom girhendelen på drevet og motorblokken. Du må da ikke måle på toppen av en malt overflate! Maling isolerer. Da skal du i utgangspunktet lese av noe som slår ut milli-ohm-området. Altså 0,0X ohm til 0,00X ohm, eller lavere. Når du måler 755 ohm, så er det kontakt. Det går en foss av elektroner. 

Nå ble jeg usikker på hva du mener. Ut fra hva det står i teksten skal det jo være full isolasjon om det måles der tekningen sier, eller ihvertfall bedre enn 100kOhm. Når TS da måler 755kOhm tyder det på at isolasjonen er helt topp. Å snakke om milliOhm blir litt feil, sorry. Trådstarter har valgt rett måleområde på multimeteret.

• Create New...