
Jonas78
Hulda skrev for 11 timer siden:
Poenget med vann inn, er at det (trolig) kommer sjøvann inn gjennom drevet og så går det (trolig) en slange mellom drev og motor. Denne slangen kan ha en stålspiral som (periodisk) kan gi kontakt mellom drev og motor. Eller slangen kan være av ledende materiale. Også noe jeg har vært borti tidligere. Enda en mulighet.
Men bytt anoden på propellen, og la den være umalt.
anoden er byttet, har ligget på sjøen siden 19 april. I denne perioden har jeg ikke vært tilkoblet batterier annet de timene jeg er i båten for å feilsøke. Har ikke vært på landstrøm. Tenkte meg en tur under båten for å titte på anodene nå.
vannet inn kom fra en strabasiøs tur med tung sjø- lakk inn noen lister. De skal tettes, er tørt nå når båten går i vanlige bølger innaskjærs.
men bra tips å sjekke slangene mellom motor og drev. Men om dette hadde vært feil, hadde vi fått den motstanden vi målte tidligere da?
har aldri malt en anode- og kommer aldri til å gjøre det :-)