Jump to content

Gjennomskylling av motor etter bruk, hvor mye skylles?

AskeladdenC65

Recommended Posts

Tenkte mere på opptiltet vs nedtiltet, men kommer sikkert på det samme. Håper bare ferskvannet tar en runde i blokka før det kommer ut. Har ca 6 kg trykk på slangen ved brygga, håper ikke det er for mye... ? Imorgen blir det og kjøre sjøveien til Trondheim for 5 års service og DPS fix. Er det vanlig att båtverksteder ikke har timebestillinger? Men liksom det blir når det blir....... 

Nordkapp 705 skrev 1 time siden:

Tenkte mere på opptiltet vs nedtiltet, men kommer sikkert på det samme. Håper bare ferskvannet tar en runde i blokka før det kommer ut. Har ca 6 kg trykk på slangen ved brygga, håper ikke det er for mye... ? Imorgen blir det og kjøre sjøveien til Trondheim for 5 års service og DPS fix. Er det vanlig att båtverksteder ikke har timebestillinger? Men liksom det blir når det blir....... 

Er vel forskjellig i fra motor til motor om dette skal utføres med opp, eller ned -tiltet motor. Min Honda skal stå nedtiltet (vertikalt) når denne spyleprosedyren utføres, i følge Kellox. Spyling av hele motoren, innkl. blokka må jo motoren kjøres varm slik at termostaten åpner. Da må det brukes "øreklokker" stor dunk, etc. slik at motoren kan kjøres varm.

Nordkapp 705 skrev for 10 timer siden:

Jeg kobler på vannslangen på min Evinrude G2 250 etter nesten hver tur.

Disse blir det ikke laget så mange av fremover så jeg er på din motors vegne glad for at du steller fint med den...:thumbsup:

Det er alltid noen her inne som er grasat negative til preventive, levetidsforlengende tiltak. 

Les instruksjonsboka til din motor mht maks vanntrykk og få bekreftet om motoren skal gå mens du skyller og om den kan være tiltet opp.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...