Komodo
dieselfan skrev for 23 timer siden:En som har forsket en del for å finne det beste til slikt bruk er @Komodo , la oss håpe han kan komme med en anbefaling, så får du avgjøre om du vil bruke det du har eller kjøpe en tube.
Vet ikke om jeg har noe konstruktivt å bidra med på det problemet uten å se noen bilder dieselfan. Mine løsninger er jo gjerne litt tungvinte. Her ville jeg kanskje boret opp hullene, bøyd en ny krok, og sveist den i en platebit som ligger mot skroget på utsiden.
Hvis det bare er snakk om å rengjøre, fuge, og skru sammen på nytt, kan det kanskje være en ide ed en fugemasse/lim som er tykkere enn vanlig tec7 / sika. Et godt tips kan da være Bostik Maxibond Extreme. Andre produsenter har tilsvarende sterke lim/fugemasser med høy viskositet, f.eks. Wurth.
Lagt til:
Her er hvordan jeg gjorde det på Dracojolla. Legg merke til at flattstålet på innsiden er litt bøyd, dermed vil det tåle vesentlig større krefter fra kroken. Ser man på skrogtykkelsen der kroken er montert vil den antagelig tåle litt.
Kan egentlig ikke skjønne at det er noe problem med å få vann inn her. Kroken må jo stå et stykke over vannlinja??