Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Denne Engbo akslingen her med skade i tetteflaten la jeg på med TIG etter at det hadde oppstått lekkasje i tetningene, samtidig som jeg bygde om reimdrifta til kjededrift på thrusteren.

 

Siden denne fantastiske patenten muliggjør inspeksjon innvendig i båten var det enkelt å holde øye med hvorvidt tetningene holdt tett i ettertid. Og det har de gjort 100%. Akselen har en diameter på 17mm i tetteflata og det er helt uproblematisk å TIG-sveise dette uten at akselen drar seg innenfor de toleransegrensene vi snakker om i et slikt system.

 

Been there, done that. Så da kan jeg vel kommentere saken fra sofakroken ettersom denne jobben vedrører nettopp en slik liten thrusteraksel.

 

Du bør iallefall prøve!!

 

IMG_4598.jpg

IMG_5139.jpg

Chiefengineer

Chiefengineer

Denne Engbo akslingen her med skade i tetteflaten la jeg på med TIG etter at det hadde oppstått lekkasje i tetningene, samtidig som jeg bygde om reimdrifta til kjededrift på thrusteren.

 

Siden denne fantastiske patenten muliggjør inspeksjon innvendig i båten var det enkelt å holde øye med hvorvidt tetningene holdt tett i ettertid. Og det har de gjort 100%. Akselen har en diameter på 17mm i tetteflata og det er helt uproblematisk å TIG-sveise dette uten at akselen drar seg innenfor de toleransegrensene vi snakker om i et slikt system.

 

Been there, done that. Så jeg føler meg i høyeste grad til å kommentere saken fra sofakroken i ettertid ettersom dette vedrører nettopp en slik liten thrusteraksel.

IMG_4598.jpg

IMG_5139.jpg



×
×
  • Create New...