Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Uansett, jeg kommer til å fortsette med mitt opplegg. En gang i året etter sjøsetting (eller om jeg har gjort noe med antenneopplegget) kommer jeg til å gå på kanal 16 med følgende melding: "Kystradio Sør, Kystradio Sør. Dette er Trudelutt, Trudelutt LA4608 for radiosjekk. Lytter kanal 66." (eller lytter på den arbeidskanalen jeg er i nærheten av). Dette er den ene gangen i året at jeg bruker k66 for sending. Lytting vet jeg at fungerer, kystradioen maser jo om værmeldinger og andre varsler hele dagen. Med så lite trafikk det er blitt på VHF for tiden kan umulig dette være et problem. Jeg har erfaring med egen VHF fra 1988, pluss "fiskeribølge" på boreplattform før 1970 og ennå tidligere som telefonist på hurtigruten.

Lars H.

Lars H.

Uansett, jeg kommer til å fortsette med mitt opplegg. En gang i året etter sjøsetting (eller om jeg har gjort noe med antenneopplegget) kommer jeg til å gå på kanal 16 med følgende melding: "Kystradio Sør, Kystradio Sør. Dette er Trudelutt, Trudelutt LA4608 for radiosjekk. Lytter kanal 66." (eller lytter på den arbeidskanalen jeg er i nærheten av). Dette er den ene gangen i året at jeg bruker k66 for sending. Med så lite trafikk det er blitt på VHF for tiden kan umulig dette være et problem. Jeg har erfaring med egen VHF fra 1988, pluss "fiskeribølge" på boreplattform før 1970 og ennå tidligere som telefonist på hurtigruten.

• Create New...