LeifM Startet 21.April.2022 Del på Facebook Startet 21.April.2022 Hei Jeg skal ankre opp en flytebrygge og lurer på hvilken vinkel tauene fra flytebrygga til moringene bør ligge i ut fra hjørnene på brygga. Jeg har lett rundt på nettet uten å finne noe informasjon om dette. Jeg håper noen på forument kan hjelpe meg Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 Vet ikke om det er noen fasit, men ser ok ut på tegningen din. 35-45grader er vel fint. Det har litt å si hvordan strøm og hovedvindretning er. Vi har ekstra utlegg i den retningen som ikke er så beskytta av moloen. antal lodd og vekt er litt avhengi av værforhold og tyngde/størrelse Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ask Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 Du kan gjerne la taua kryssa kvarandre. Då får du taua djupare nær brygga, men i ekstreme tilhøve kan det medføra at brygga tippar rundt lettare. På mine brygger er landtaua svakare. Dette fordi dersom brygga slit seg så skal den gå ut frå land, for å unngå skade på brygga, og for å unngå skader på kaien. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 Jeg ville ha krysset tauene, pluss lagt til en daumann på hvert tau. 20-25 kg daumann blir bra. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 12 minutes ago, index said: Jeg ville ha krysset tauene, pluss lagt til en daumann på hvert tau. 20-25 kg daumann blir bra. Ja glemte å si at kryssing er vanlig! da får man jo "springeffekt" gjelder også landtauene Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LeifM Svart 21.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2022 Tusen takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 Når du kombinerer daumann og kryssing så er det noe mer utsatt for gnag. Har festet en 1m lengde av slange i X punktet med tape og strips for å hindre gnag på tauet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.