haig Startet 21.April.2022 Del på Facebook Startet 21.April.2022 Hei Har nå begynnt og polere med Marine One Step Compound på den blå stripen på båten. Føler at jeg ikke får ordentlig glans og at jeg drar blåfargen utover, poleringsputene blir blå. Gjør jeg noe feil? har dere noen tips til å få dette bra? Bruker Milwake poleringsmaskin medmyk pute Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 (redigert) Det er nok helt rett. Du sliper på gelcoaten når du polerer, og da kommer det farge derfra. Om du ikke oppnår ønsket effekt må du faktisk bare gå enda hardere til verks., eller holde på lengre. Hardere pute, og eller kraftigere rubbing. I verste fall må det våtsliping med 600-1200 papir til som en begynnelse. Finere polering etterpå. Prøv deg litt fram på et felt. Legg gjerne ut noen bilder av problemet. Redigert 21.April.2022 av Ttor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 (redigert) At putene blir blå er helt normalt/naturlig. Ikke ha for mye polish på puta, og kjør på et lite område av gangen. Rens/bytt putene ofte, de begynner å "kladde" når de er mettet. Hardere pute vil være mer effektivt og gi raskere resultat. Utgangspunktet, (og kravet til sluttresultat), avgjør hvor drastisk du må gå til verks. Redigert 21.April.2022 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 22.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2022 Takk da blir det ut å kjøpe harde puter som en start Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Blå stripe er pent, men det er noe dritt. Jeg hadde det på forrige båt. Ble blankt etter en runde med rubbing og en runde polering. Ble matt igjen etter et par måneder. Jeg brukte maskin med hårete/ saueskinnaktig pad. Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 2.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2022 Hei Gikk bedre med harde puter men bør nok gå på med en hardere rubbing neste år, resultatet etter et topplag med Fusso ble blankt og fint men ser at dyprensen enkelte steder kunne vært bedre. Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 2.Mai.2022 Del på Facebook Svart 2.Mai.2022 Har det, i denne sammenheng, noe å si om stripa er malt med en eller to komponent? Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 2.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2022 Aner ikke tror det var orginl blå gelcoat på min Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 2.Mai.2022 Del på Facebook Svart 2.Mai.2022 Etter noen års erfaring med blått skrog. Putene blir blå når du polerer. Og jo mer oksidert fargen var til å begynne med, jo mer farge sitter igjen på puten. Dette er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg for. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
haig Svart 2.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2022 Napoli skrev 51 minutter siden: Etter noen års erfaring med blått skrog. Putene blir blå når du polerer. Og jo mer oksidert fargen var til å begynne med, jo mer farge sitter igjen på puten. Dette er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg for. Takk er postene dine jeg har brukt som inspirasjon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.