Lars H.
Så var tre nye pusserblad i hus, garantert rustfri i kunststoff.
Jeg valgte å gå tilbake til favorittbutikken min, Best Marin på Åråsen Lillestrøm der jeg hadde kjøpt de viskerne som rustet. Den blide sørlendingen som hjalp meg trakk frem en magnet som klasket seg fast på rustklumpen, og med kommentaren om at dette måtte være utmerkede rustsamlere, gikk han inn i katalogen for å finne noe annet. Der fant han rimelige pusserblader (TMC!) i kunststoff som han bestilte.
Idag har jeg hentet de, og de ser svært så bra ut. Betaling? Ikke snakk om noe slikt, noe slik gikk på servicen fikk jeg beskjed om! Så vidt jeg kan se koster de kr.89 og 98 pr.stk.
Imorgen blir det en tur til båten for å montere de, (pluss å finne ut hvorfor tømmepumpen ikke startet på tur hjem sist!). Det er et lite problem med monteringen, som jeg også hadde med de som rustet. De er beregnet for litt grovere viskerarmer. Men som den Petter Smart jeg er, klippet jeg til noen plaststrimler fra en tom spylerveskekanne. De trer jeg over de tynne armene, og med litt god tape rundt det hele blir det nok bra.