Jump to content

Edit History

19 fot

19 fot

Er du sikker på at styringa er hydraulisk slik du skriver i overskriften?

Går det bare en "slange" ut på andre siden så er det nok vanlig vaierstyring, samme opplegget som jeg har i mine båter.

Biltema har en teflonspray som ifølge det som står på boksen er super, men det tørker ut og etterlater ei seig guffe som gjør at styringa går tregt. Gikk deretter over til vanlig symaskinolje eller universalolje eller hva det nå heter. Sånn tynn olje man bruker til sykkelkjeder og det meste av småmekanikk.

Svinger mot styrbord så stanga kommer frem og har på litt olje på den før turene ofte og dette gnis innover etterhvert, også litt hjulpet av tyngdekraften (som dessverre også virker på vann som havner samme sted). Etter å ha smurt opp slik noen ganger på min Yamaha som er dobbelt så kraftig som din og over dobbelt så gammel ble det mye lettere styring og dermed mindre slitasje og mindre fare for brudd. 

19 fot

19 fot

Er du sikker på at styringa er hydraulisk slik du skriver i overskriften?

Går det bare en "slange" ut på andre siden så er det nok vanlig vaierstyring, samme opplegget som jeg har i mine båter.

Biltema har en teflonspray som ifølge det som står på boksen er super, men det tørker ut og etterlater ei seig guffe som gjør at styringa går tregt. Gikk deretter over til vanlig symaskinolje eller universalolje eller hva det nå heter. Sånn tynn olje man bruker til sykkelkjeder og det meste av småmekanikk.

Svinger mot styrbord så stanga kommer frem og har på litt olje på den før turene ofte og dette gnis innover etterhvert, også litt hjulpet av tyngdekraften (som dessverre også virker på vann som havner samme sted). Etter å ha smurt opp slik noen ganger ble det mye lettere styring og dermed mindre slitasje og mindre fare for brudd.

• Create New...