Jump to content

Wallas 86D ovn opnår ikke temperatur

softice

Recommended Posts

Hej. Jeg har en Wallas 86D ovn og jeg kan ikke få den op i temperatur. Den starter fint op og varmer. Når jeg sætter termostaten til 200 grader kommer den ikke op på mere end 150 grader og falder voldsomt når der bliver sat noget i ovnen.

Jeg kan ikke finde noget dokumentation på ovnen der forklarer service. 

Håber nogle kan hjælpe mig.

Mvh Jan

Lenge siden den har vært til service?

Og du bruker marinediesel?

Kan tenke meg at det er kjelestein i brenneren, og kanskje også litt tett dyse.

Du kan også måle hvor mye drivstoff den bruker. Bruk et måleglass med god inndeling. Den skal bruke ca 21 ml i løpet av 6 min på fullt. Gjør den det er pumpen i orden.

Du må sikkert skifte bunnmatte i brenneren, og mens du er i gang kanskje også glødepluggen selv om den er i orden.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Tror aldrig den har været til service. Ja jeg bruger diesel fra tanken. Der findes til mange Wallas varmer you tube videoer,men kan ikke finde noget på en 86D ovn. Ved du om der findes noget? Jeg kunne også godt bruge en sprængskitse på ovnen. Det eneste jeg kan finde er der findes et lille filter efter pumpen.

Mvh Jan

Finnes dessverre ikke noen video, og heller ikke noe skriftlig på denne.

Er ikke sikker på om du får åpnet den i fronten helt nederst, eller om du må ta det bakfra. Har ikke hatt akkurat denne modellen inne på verkstedet så jeg er ikke sikker.

Sprengskisse til denne finnes ikke, men det samme deler som i en 85D/Dt/Du, for det meste......

Det du ser foran filteret er mest sannsynlig en magnetventil. Pumpen til Wallas 86D er integrert i apparatet.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...