Jump to content

Telenor er rause med VHF merker

Martine29

Recommended Posts

He, he. 

Jeg fant også to konvolutter i poskassen. Hva disse klistremerkene egentlig skal være godt for skjønner ikke jeg. Men er sikker noe med at Telenor skal oppnå sine miljømål eller noe sånt. 

Vi kan vel forvente økning i lisensavgiften neste år for å dekke uventet og uforklarlig økning i portokostnader 👎

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

horg skrev 11 minutter siden:

Fikk seks konvolutter med forskjellige lisensnummer tilsend, men ikke med mitt lisensnummer

3E572C61-8329-4F89-9547-1B084451CED9.jpeg

Og her trodde jeg at jeg var spesiell som fikk to konvolutter med klistremerker 🙄

Helt unødvendig for min del, jeg skal ikke ha klistremerker på båten om jeg så fikk de av kongen.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

På kystradioens webside står følgende melding. De omtaler imidlertid "brevet", ikke "brevene".

VHF-LISENS FOR FRITIDSBÅT BLE SENDT UT 12. APRIL 

VED UTSENDELSE AV FØLGEBREV MED VHF-OBLAT OPPSTO DET FOR ENDEL KUNDER DESSEVERRE EN FEIL MHT INFORMASJON OM LISENS/FARTØY OPPE TIL HØYRE I BREVET.

VI BER DEG DERFOR SE BORT FRA DENNE INFORMASJONEN - OG KAN BEKREFTE AT DIN LISENSINFORMASJON ER UENDRET. (Har du fått fler brev? Kast disse)

INNEHOLDET I BREVET ELLERS SAMT OBLAT ER KORRET. OBLATET KLISTRES SYNLIG OMBORD.

DU KAN ALLTID SJEKKE DIN INFORMASJON VED Å LOGGE INN PÅ "MINE SIDER" OPPE TIL HØYRE PÅ DENNE SIDEN.

KYSTRADIO BEKLAGER STERKT FEILEN!

Men hva er greia med disse klistremerkene egentlig? Jeg har betalt lisensen i år som alle foregående år. Men kan jeg ikke bruke VHF-en om jeg ikke finner et sted på båten å lime på disse klistremerkenen?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg har heller ikke fått merker, og jeg som har hatt VHF-lisensen i 34 år!

EDIT:

Nå kom jeg på at lisensen ble betalt ved fristen som var igår. Da kommer det nok en bunke til meg også etter hvert.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har også betalt, men ikke fått noe brev eller merke. Men Posten her ute på Nesodden er i sørgelig befatning, så det overrasker meg ikke...

I går fikk jeg endelig noen LP-er fra Bergen. De ble sendt allerede 28. mars, men ble sendt i retur fordi jeg ikke hentet dem. Noe som jeg vanskelig kunne gjøre ettersom jeg ikke på noen måte fikk beskjed om at de var kommet... Så jeg b< dem sende dem med sporing denne gangen, og da gikk det. Dette skjer nesten hver gang jeg venter noe fra Posten...

Får vente noen dager før jeg klager på manglende klistremerker...

Har tre klistremerker på båten, registreringsnummeret, RS og VHF.

Jeg er så gammeldags at jeg synes det er litt stas å klistre på disse merkene på våren jeg. Da begynner liksom båtsesongen. Og den begynner idag. Båten vasket og alt av fiskeutstyr er tatt ut og kalesje satt på. Matrosen har flytta inn med alskens ting i sommerhytta. Det blir en fin tid nå utover. Og med et vhfmerke på hver side. God Reise alle sammen. 

IMG_20220419_191754.jpg

Martine29 skrev for 5 timer siden:

Jeg er så gammeldags at jeg synes det er litt stas å klistre på disse merkene på våren jeg. Da begynner liksom båtsesongen. Og den begynner idag. Båten vasket og alt av fiskeutstyr er tatt ut og kalesje satt på. Matrosen har flytta inn med alskens ting i sommerhytta. Det blir en fin tid nå utover. Og med et vhfmerke på hver side. God Reise alle sammen. 

IMG_20220419_191754.jpg

Er enig der, det er liksom et tegn på at nå er (hoved)sesongen i gang når RS-klistremerkene kommer!:cool:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...