Martine29 Startet 22.April.2022 Del på Facebook Startet 22.April.2022 Det blir aldri nok klistremerker, men dette var jo overveldende.... Go helg Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 He, he. Jeg fant også to konvolutter i poskassen. Hva disse klistremerkene egentlig skal være godt for skjønner ikke jeg. Men er sikker noe med at Telenor skal oppnå sine miljømål eller noe sånt. Vi kan vel forvente økning i lisensavgiften neste år for å dekke uventet og uforklarlig økning i portokostnader 👎 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
jotto Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Tipper at noen surgubber har klaget over at de ikke får nok klistremerker. I gamle dager fikk de mange flere Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 (redigert) Fikk seks konvolutter med forskjellige lisensnummer tilsend, men ikke med mitt lisensnummer Redigert 22.April.2022 av horg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 horg skrev 11 minutter siden: Fikk seks konvolutter med forskjellige lisensnummer tilsend, men ikke med mitt lisensnummer Og her trodde jeg at jeg var spesiell som fikk to konvolutter med klistremerker 🙄 Helt unødvendig for min del, jeg skal ikke ha klistremerker på båten om jeg så fikk de av kongen. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
alf-inge Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 På kystradioens webside står følgende melding. De omtaler imidlertid "brevet", ikke "brevene". VHF-LISENS FOR FRITIDSBÅT BLE SENDT UT 12. APRIL VED UTSENDELSE AV FØLGEBREV MED VHF-OBLAT OPPSTO DET FOR ENDEL KUNDER DESSEVERRE EN FEIL MHT INFORMASJON OM LISENS/FARTØY OPPE TIL HØYRE I BREVET. VI BER DEG DERFOR SE BORT FRA DENNE INFORMASJONEN - OG KAN BEKREFTE AT DIN LISENSINFORMASJON ER UENDRET. (Har du fått fler brev? Kast disse) INNEHOLDET I BREVET ELLERS SAMT OBLAT ER KORRET. OBLATET KLISTRES SYNLIG OMBORD. DU KAN ALLTID SJEKKE DIN INFORMASJON VED Å LOGGE INN PÅ "MINE SIDER" OPPE TIL HØYRE PÅ DENNE SIDEN. KYSTRADIO BEKLAGER STERKT FEILEN! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Men hva er greia med disse klistremerkene egentlig? Jeg har betalt lisensen i år som alle foregående år. Men kan jeg ikke bruke VHF-en om jeg ikke finner et sted på båten å lime på disse klistremerkenen? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Code0 Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Brigg skrev 8 minutter siden: Men kan jeg ikke bruke VHF-en om jeg ikke finner et sted på båten å lime på disse klistremerkenen Ja, merke eller ikke merke så virker VHF’en like godt. Samme med RS, du er medlem selv uten synlig klistremerke. Sikkert mange med deg som er forvirret. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Poenget med disse merkene er nok det samme som RS. Reklame, for at andre også skal være med. Jeg fikk 2 merker. Ikke at jeg kommer til å sette de opp. Vil ikke at båten skal se slik ut Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Det var som bare, jeg betaler like mye som dere og kan ikke huske å fått et eneste merke. Sikkert straff for at jeg ikke liker at Tjøme Radio ble lagt ned. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Du kan få mine Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 (redigert) Jeg har heller ikke fått merker, og jeg som har hatt VHF-lisensen i 34 år! EDIT: Nå kom jeg på at lisensen ble betalt ved fristen som var igår. Da kommer det nok en bunke til meg også etter hvert. Redigert 22.April.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Landcrab Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Helt meningsløst, forstår ikke at de kan forsvare dette fra et miljøperspektiv. Like meningsløst som den RS blekka som kommer dumpene i postkassa Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Rart det der, jeg går å venter på mine merker, har betalt lisensen for lenge siden. Det er to merker jeg har på båten RS og "vhf-merket". Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Pequod Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Har også betalt, men ikke fått noe brev eller merke. Men Posten her ute på Nesodden er i sørgelig befatning, så det overrasker meg ikke... I går fikk jeg endelig noen LP-er fra Bergen. De ble sendt allerede 28. mars, men ble sendt i retur fordi jeg ikke hentet dem. Noe som jeg vanskelig kunne gjøre ettersom jeg ikke på noen måte fikk beskjed om at de var kommet... Så jeg b< dem sende dem med sporing denne gangen, og da gikk det. Dette skjer nesten hver gang jeg venter noe fra Posten... Får vente noen dager før jeg klager på manglende klistremerker... Har tre klistremerker på båten, registreringsnummeret, RS og VHF. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
M/S Bastard Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Fikk merker i går, med ett annet båtnavn Det er visst viktig at man tar dette beviset, men nå virker det hele veldig useriøst Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 Helt mølje i år, fikk dobbelt opp jeg også og begge var for andres båter... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Martine29 Svart 23.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2022 Jeg er så gammeldags at jeg synes det er litt stas å klistre på disse merkene på våren jeg. Da begynner liksom båtsesongen. Og den begynner idag. Båten vasket og alt av fiskeutstyr er tatt ut og kalesje satt på. Matrosen har flytta inn med alskens ting i sommerhytta. Det blir en fin tid nå utover. Og med et vhfmerke på hver side. God Reise alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 (redigert) alf-inge skrev for 11 timer siden: "VED UTSENDELSE AV FØLGEBREV MED VHF-OBLAT OPPSTO DET FOR ENDEL KUNDER DESSEVERRE EN FEIL MHT INFORMASJON OM LISENS/FARTØY OPPE TIL HØYRE I BREVET." Om det er noen som har en båt ved navn "Kristian", kan jeg opplyse om at ditt brev har havnet hos meg. Redigert 23.April.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 23.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2022 Vi får legge ut annonse på Finn. Torget. "Helt nye VHF merker gis bort eller byttes i en god flaske rødvin. Må hentes. Sendes ikke pga miljøgevinst pga føringer fra MDG"..... Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 Jamen godt det er sutringsfrihet her i landet..... hadde blitt tynt med innlegg her uten den! Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Jannmar Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 (redigert) x Redigert 23.April.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 Martine29 skrev for 5 timer siden: Jeg er så gammeldags at jeg synes det er litt stas å klistre på disse merkene på våren jeg. Da begynner liksom båtsesongen. Og den begynner idag. Båten vasket og alt av fiskeutstyr er tatt ut og kalesje satt på. Matrosen har flytta inn med alskens ting i sommerhytta. Det blir en fin tid nå utover. Og med et vhfmerke på hver side. God Reise alle sammen. Er enig der, det er liksom et tegn på at nå er (hoved)sesongen i gang når RS-klistremerkene kommer! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Grand Banks jr Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 Tror disse merkene må klistres på VHF antennen, ellers kan du risikere å sende med feil lisens... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.