Jump to content

Edit History

Luna III

Luna III

Takker for innspill. Den ene kjølbukken er rett under motoren. Passet på det da båten ble satt på plass. Er ferdig med behandling over fenderlista nå. Varmluft og skrape. Pussing og oljet med Owatrol D1. Deretter 5 til 8 strøk med Owatrol D2. Alt etter hvor mye som ble skrapt og pusset. Begynner under fenderlista til uka. Først bytte ut noen nagler. Som nevnt tidligere så er bunnen ferdig oljet og nå grunnet med Jotun grunning for trebåt. Jeg tenker at det er vel en grense for hvor mye den kan tørke ut og at den grensen er nådd allerede etter så lang tid på land. Dessuten er den jo mettet med D1 olje. Den får ikke en regndråpe på seg,hvis det regner da. Her i Tønsberg har det jo ikke regnet skikkelig etter nyttår. Pressenningen beskytter mot direkte sollys så jeg har trua. Benytter landligge til "ikke helt nødvendig vedlikehold". Har lagt nye el ledninger til to nye lensepumper med separate sikringer. Nytt bryterpanel og voltmeter. Samt opplegg til ett 50W flyttbart solcellepanel med regulator, til vedlikeholdslading av batteri/lensepumpedrift. Står igjen å sjekke membraner i den dobble vannpumpa og rense kjølesystemet. Sabben blir jevnlig gitt noen sprut med olje og tørnet med sveiva. Mangler bare saltvann under kjølen, men når det enn blir så skal alt være klart. ;)IMG_3069.JPG.f24e50872eefc425d19e0df59a61ee02.JPGCKLI8574.JPG.dec09d91b5c1f28df11a09c57a20c198.JPG

Luna III

Luna III

Takker for innspill. Den ene kjølbukken er rett under motoren. Passet på det da båten ble satt på plass. Er ferdig med behandling over fenderlista nå. Varmluft og skrape. Pussing og oljet med Owatrol D1. Deretter 5 til 8 strøk med Owatrol D2. Alt etter hvor mye som ble skrapt og pusset. Begynner under fenderlista til uka. Først bytte ut noen nagler. Som nevnt tidligere så er bunnen ferdig oljet og nå grunnet med Jotun grunning for trebåt. Jeg tenker at det er vel en grense for hvor mye den kan tørke ut og at den grensen er nådd allerede etter så lang tid på land. Dessuten er den jo mettet med D1 olje. Den får ikke en regndråpe på seg,hvis det regner da. Her i Tønsberg har det jo ikke regnet skikkelig etter nyttår. Pressenningen beskytter mot direkte sollys så jeg har trua. Benytter landligge til "ikke helt nødvendig vedlikehold". Har lagt nye el ledninger til to nye lensepumper med separate sikringer. Nytt bryterpanel og voltmeter. Samt opplegg til ett 50W flyttbart solcellepanel med regulator, til vedlikeholdslading av batteri/lensepumpedrift. Står igjen å sjekke membraner i den dobble vannpumpa og rense kjølesystemet. Sabben blir jevnlig gitt noen sprut med olje og tørnet med sveiva. Mangler bare saltvann under kjølen, men når det enn blir så skal alt være klart. ;)IMG_3069.JPG.f24e50872eefc425d19e0df59a61ee02.JPGCKLI8574.JPG.dec09d91b5c1f28df11a09c57a20c198.JPGIMG_3069.JPG.f24e50872eefc425d19e0df59a61ee02.JPGCKLI8574.JPG.dec09d91b5c1f28df11a09c57a20c198.JPG

• Create New...