dozer Startet 23.April.2022 Link til dette innlegget Startet 23.April.2022 Hei, oppdaget ved båtpuss i dag at dynamo bracket (?) har forskjøvet seg og en skrue er borte. Noen som vet hva som kan gjøres selv her? Må man ha professjonell hjelp? På bildet kan man bak reim se hvordan en del har forskjøvet seg pga. en bolt som har løsnet. Tilbakemeldinger mottas med stor takk. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 23.April.2022 Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Nei ser ingenting vetugt. Om det Mangler en skru så er det å sette inn en da? Sitér dette innlegget Link to post
dozer Svart 23.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Ja, det har du sikkert rett i. Får bare ikke rikket selve enheten opp og på plass foran hullet i godset bak... Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Nå er eg veldig usikker på kor du meina men eg ser midt i bilde der der er veldig kvitt. Ser ut for meg som hulla for pinnen man bruker under montering/ demontering av reimstrammeren. Det er vanligvis en fjærbelastet strammer på multivreimer som må låses i :slakk posisjon' for å i det heile tatt få på plass og av på med reim. Men eg kjenner ikkje denne motoren i det heile tatt. Ka som er problemet egentlig siden du er på hugget. Hva er det som ikkje funker som det skal? Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 (redigert) Ta av rem. Inspiser. Skru fast dynamo. Sett på rem. Ekstra rem har du alltid med. Dette er greit å lære seg å fikse selv. Da kan du ferdes med mindre ank for havari. Redigert 24.April.2022 av TS. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Cerberus skrev for 14 timer siden: Det er vanligvis en fjærbelastet strammer på multivreimer som må låses i :slakk posisjon' for å i det heile tatt få på plass og av på med reim. Etter å ha studert bilde så er dette nok svaret og att TS er på bærtur. Men der har vi alle vært. Så det mangler nok ingen skrue og alt er som det skal være. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 (redigert) pipe skrev 1 time siden: Så det mangler nok ingen skrue og alt er som det skal være. Er det her det skal monteres en pinne for å holde i slakk posisjon? Om ja, så ville jeg renset området og satt inn med marint fett før hull og mothull korroderer bort... Redigert 24.April.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 dieselfan skrev 17 minutter siden: Er du sikker på at det ikke mangler en bolt her og at profilen på strammeren skal følge profilen bak? Hvis man stopper youtub videoen på 33 sek så har de satt inn en pinne i strammeautomaten som Cerberus forklarte. Syntes forklaringen hans samsvarte med det jeg så på bilde og gjorde ett raskt søk og fant denne videoen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 pipe skrev 6 minutter siden: Hvis man stopper youtub videoen på 33 sek så har de satt inn en pinne Er det der jeg har tegnet inn en rød pil over ? Sitér dette innlegget Link to post
dozer Svart 25.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2022 Takk for tilbakemeldinger. Dette er som det skal være har jeg nå forstått. Ikke sett det før merkelig nok, og ble bare usikker. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.