Omr Startet 23.April.2022 Link til dette innlegget Startet 23.April.2022 Hei, skulle til å starte båten og klargjør den for sommeren nå idag, båten står i ett naust i brakkvann. men når jeg kom til båten og skulle tilte motoren ned i vannet så kommer det kun motorlyd fra tiltpuma/tilmotoren når jeg trykker på senk motor, men det skjer ingenting. Og når jeg trykker på tilt opp motor knappen, så er det ingen kontakt med bryteren. noen som har ide om hva det kan være? bilde for oppmerksomhet av trimpumpa. På forhånd Tusentakk for svar og innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart 23.April.2022 Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Hei. Kan jo være lite olje. Du kan løse ut tilten manuelt og senke motoren da vil det bli mere olje til pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Omr Svart 23.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Hvordan senker man motoren manuelt? tenker også at hvis det hadde vært lite olje igjen så hadde det vel blitt ett voldsomt bråk inni der? også er det så rart at motoren kun gir lyd når jeg trykker på at motor skal gå nedover, men ikke oppoverknappen?? Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart 23.April.2022 Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 (redigert) Skal være en skruv på siden av pumpe/motorfeste som det står open/close på. Att den ikke går mere opp er vel en begrensning for att den er i toppstilling. Siden motoren går vil jeg ha startet med å prøve dette. Redigert 23.April.2022 av autohelm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barthoma Svart 23.April.2022 Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 2 ledet elektro motor på Suzuki hydrolikk (blå/grønn). lag 2 stk 6 kvadrat kabelbeter på 50-100 cm, sett på flatstift kabeldko ene endenKoble disse mot ett 12v batteri som du har løst på siden, en på pluss, og en på minus . Minus på grønn, pluss på blå så går motoren opp eller ned, snu disse så går den motsatt. Da vet du om hydrolikk enheten du har avbildet virker. Jeg tror du har rele feil/ kontakt feil / ledningsnett motor. veldig enkelt å feilsøke enheten, hold bare + og minus avskilt så kan du ikke ødelegge noe, mvh Bjørn Båtservice Sør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.