TheGambler Startet 24.April.2022 Link til dette innlegget Startet 24.April.2022 Hei, trenger å få fraktet en rib Grand Golden 500 16 fot, ca 450 kg. fra Bærum til Hvaler (Skjærhalden). Trenger å leie båttilhenger. Har du en du kan leie bort for en dag ev. en helg? Ev. noen tar oppdraget med å frakter den ned. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 (redigert) Mange bensinstasjoner leier ut hengere, også båthengere. Om du selv har bil med hengerfeste og er fortrolig med hengerkjøring og opptak/sjøsetting og slikt er dette sannsynligvis beste løsningen da det nok vil koste mye mer å leie inn transporthjelp med mindre det er noen som skal samme veien. Jeg har selv båthenger, men igår satt jeg båt nummer 2 på den (har 2 båter og en henger), og det ville blitt mye tomkjøirng om jeg skulle tatt en slik transport (og jeg har holdt bremser over vann og ønsker derfor ikke å låne den ut annet enn til folk jeg kjenner godt og vet er nøye). Vet jo at mange drukner båthengere, mens jeg selv har lyst til at den skal være problemfri i flest mulig år. Senest i starten av påsken sjøsatte jeg min 900 kg tunge Skibsplast Familyship uten å få bremsene nedi vannet. Dette til tross for at den har en litt ugunstig skrogform (med tanke på sjøsetting) der kjølen avsluttes en halvmeter fra akterspeilet så båten løftes mer og legger seg litt ekstra over på siden før vannet stabiliserer båten og retter den opp igjen når den kommer litt lenger ut. Har selv vært passasjer når båthenger (nyinnkjøpt og ukjent historikk med tanke å evt drukning) har fått havari på hjullager under kjøring. Best å unng slikt med egen henger hvis man kan. Men du kan jo ha flaks og at det er noen som skal samme veien med en passende og tom båthenger. Jeg har selv kjørt 300 km med tom båthenger. Jeg har selv kjørt over 400 km med båthenger denne uka, hvorav over 300 km har vært med tom båthenger. Redigert 24.April.2022 av 19 fot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 TheGambler skrev 25 minutter siden: Hei, trenger å få fraktet en rib Grand Golden 500 16 fot, ca 450 kg. fra Bærum til Hvaler (Skjærhalden). Trenger å leie båttilhenger. Har du en du kan leie bort for en dag ev. en helg? Ev. noen tar oppdraget med å frakter den ned. Hvis været er OK er det ikke noe problem å frakte båten på sjøen. Har selv kjørt GH14 fra Sandvika til Koster uten problemer. Du har ikke noen som skal samme vei som kan være følgebåt? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.