Jump to content

Nesten utrolig....


PanPan

Recommended Posts

I tillegg hadde jeg moro av å rydde opp i den "forbauselsen" som du gav uttrykk for. :cheers:

 

mvh

Poseidon

Du skjønner det Poseidon,at før i går så har jeg interessert meg fint lite for TPC på lystbåter.

Det har liksom vært av mindre betydning på en måte,men utifra hva jeg ser av min egen vannlinje ved full og tom tank så innbilte jeg meg at det skulle adskillig mindre vektforandring for å få merkbar forandring til i dypgående enn det jeg antok.Og det var det jo bra du "ryddet" opp i.

Link to post
Share on other sites

ser ut som om det går litt i kluss med matematikken for agderposten også :cheers:

Med tett oppunder 18.000 bokser øl under dekk var det ikke særlig mye fribord på den 35 fot store snekka da den krysset Skagerrak.

 

2+2=5  :cheers:

 

 

Muligens at undertegnede er litt for mye opphengt i mistanken om at de 20 cm ikke stemmer?

Syntes det ser ut som om frøkna er veldig dyp i vannet?Akkurat nå syntes jeg hun ser veldig dyp ut da.Men det kan jo være at hun ikke er det?

Hva syntes dere?

Link to post
Share on other sites

Sporer nok av igjen?

Hei thor  :cheers:

Gjør'e no det a? Det er jo det som er så artig med Baatplassen! Vi er jo nødt til å lese alle innleggene fordi vi aldri vet hva et tema kan føre til...også av morsomheter som setter en spiss på hverdagen. Det er jo nettopp form og innhold her på Baatplassen som gjør det så trivelig å stikke innom med jevne mellom og som skiller Baatplassen fra andre tilsvarende fora på nettet...synes nå jeg da....  :cheers:

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

vel siden jeg bidro til å få tråden inn på rett spor skal jeg også bidra til og avspore den igjen  :cheers:

Bilde

Dette bilde viser en av de mange som "haiker" med Bohus til Strömstad for å bunkre øl annet nyttig :cheers: Noen herfra ?.  (se bort fra den store DFDS ferga som ikke fikk haik :yesnod:)

Ser egentlig ikke noe galt i å haike på denne måten hvis man ikke er så stø i navigasjonen. Er det litt bølger utpå får man dessuten en mye mer behaglig tur, ved i ligge i kjølvannet til ferga.

Link to post
Share on other sites

Til bph

 

Det er sikkkert ikke noe galt i å haike med en ferge, bare vær 100% sikker på å haike med riktig ferge. Det har vært tilfeller av at man har haiket med feil ferge og kommet svært galt avsted.

 

For å dra en sammenligning, man må lære å krabbe, før en kan gå. Ikke sant?

Link to post
Share on other sites

Ny "Nesten utrolig...." historie!

 

Aftenposten  23.6. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=569906

 

Fylte 500 liter bensin i skroget på båten

 

En uheldig båteier fra Hankø fylte skroget fullt med bensin. Bensintanken var derimot like tom. Det gjaldt trolig også båteierens lommebok etter drivstoffregningen på 5.000 kroner.

 

Båteieren fra Hankø i Østfold ante fred og ingen fare mens han fylte drivstoff på båten. Men alt gikk ikke etter planen. Mens liter etter liter forsvant inn i skroget på båten, forble bensintanken like tom.

 

Uhellet skyldes en lekkasje, skriver Fredriksstad Blad.

 

Brannvesenet rykket ut og fikk jobben med å pumpe båten for bensin. Brannvesenet måtte også sikre båten mot mulig antenningskilder. Ikke mindre enn fem timer tok det å tømme og rense båten som var proppfull med drivstoff.

 

Båten ble deretter lagt på sjøen for lufting.

 

Her var det vel ikke rare gnisten som skulle til for en liten himmeltur? :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Så DETTE var det berømte kjølsvinet som jeg hører så mange prate om?!! :smiley:

 

Nei,slapp av.Det går ikke an å gjøre sånn med kjølsvinet.Det Ordentlige Kjølsvinet bor nede i

bunn av båten sammen med Plipp & Plopp og venane deira i Taremarebyen.Det er veldig

sterke scener som utspiller seg der. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...