Vesper Startet 25.April.2022 Del på Facebook Startet 25.April.2022 Hei, Jeg har 2 dph drev og etter oljebytte i vår oppdaget jeg ved montering av propellene at det er forskjellig avstander på propellene på stb og bb drev. La ikke merke til dette før jeg monterte propellene, men jeg så heller ikke etter ved demontering. Har lest på forumet at vulkslipp er vanlig på disse, men er det uvanlig at det er litt forskjell fra drev til drev? Det må vel finnes en toleranse? Propellene subber ikke inntil hverandre eller drevet, men jeg synes avstanden mellom propellene er litt stor på den ene siden. Er det noen som evt vet hva toleransen på disse "glippene" er? Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 25.April.2022 Del på Facebook Svart 25.April.2022 Hva toleransen er vet jeg ikke, men oppdaget selv at avstanden var økt i fjor. Sendte da inn og fikk ny vulc hos Windrace. De skal vel holde i 10-12år, men kan påvirkere av andre ting, berøring med bunn/gjenstand i vannet, eller tau i propellen. Sistnevnte var nok tilfellet hos meg, tau som hadde presset dem fra hverandre. Sett en strek mellom propellene før sjøsetting, så vil du se om det et vulcen som glipper… Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.