JonasOla Startet 26.April.2022 Link til dette innlegget Startet 26.April.2022 Hei, Nytt medlem her, dvs. var medlem her for mange år siden når vi hadde en tresnekke ved navn "Gamla". Var til og med med på båttreff i Horten den gang. Mye har skjedd siden den gangen, tresnekka har vi ikke lenger, men har en Seamaster 175 nå. Den har nok fått noe medfart i vinter og det har satt seg fast møkk/skitt som jeg virkelig sliter med å få bort. Se bilde. Det er store deler av "innsiden" av båten, også der det er antiskli. Jeg har prøvd Jif og Hemple Pre-Cleaner, og det går i det store og hele bort, men er utrolig tidkrevende. Har noen av dere forslag til hvordan jeg enklest mulig bør gå frem for å få dette bort? Takk på forhånd :) Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 26.April.2022 Link til dette innlegget Svart 26.April.2022 hugos og de der magiske hvite svampene tar knekken på mye rart. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Cocytus Svart 26.April.2022 Link til dette innlegget Svart 26.April.2022 Riktig. Bruk magisk svamp fra europris. Kombiner med universel extreme cleaner. Tar det meste uten å måtte gni seg ihjel. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 27.April.2022 Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Spray på fortynnet Husvask og vask av med høytrykkspyler hvis det kan passe -funker hver gang Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 27.April.2022 Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Pingo kraftvask fra Jotun om denne fortsatt eksiseterer, Høytrykkspyler med terasserenser (roterende dyser ) er effektiv på antiskli. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.April.2022 Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Denne: https://www.maritim.no/extreme-universal-cleaner Ingen over og ingen ved siden.. mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Roger jo Svart 27.April.2022 Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Unngå inngrodd skitt . Vask båten etter opptak og smøret den inn med vaselinolje. På våren er det en lett vask med Zalo vann og vinterens skitten render av, skylte og voks/poler. Godt for båten og lett for deg. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.